/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
selvvalgt opgave
Fra : anette10
Vist : 407 gange
30 point
Dato : 01-01-06 17:31

jeg skal snart6 til at skrive selvvalgt opgave, men mit problem er at jeg ike ved hvad jeg skal skrive om. Vi har fået at vide at vigodt må skrive om et emne som er et interresse område i valg af unngdomsuddannelse. Jeg skal på gymnasiet til næste år på samfundsfaglig linie...Je3g håber at der er noglesomhar en ide til et emne ijdenfor samfundsfag8( ikke direkte politik9
og regner også med at uddanne mig til noget indenfor samfundsfag....

hilsen Anette

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-06 17:38

Du kunne jo f.eks. vælge at skrive om indvandringens historie i Danmark. Mange tror at indvandring er et forholdsvist nyt begreb i Danmark, men det har jo eksisteret i mange 100 år. Læs noget om det og sæt den nutidige indvandring i perspektiv til tidligere tiders indvandring.

Bare en ide, men den er meget aktuel. Hilsen

Kommentar
Fra : anette10

Dato : 01-01-06 17:57

emnet skal også være noget m,an kan lave et godt produkt til....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-06 18:08

Jeg har givet dig en ide. Brug din fantasi til at finde et egnet produkt. Hilsen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-01-06 18:40

Så så arne..... ikke snerre på den første dag i det nye år.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-06 21:19

Til Klumme: I hvilken af mine kommentarer ser du en snerren? Jeg er kun til hjælp og oplysning og jeg sender KUN smilende smiley's.

Men DU kommer igen ind i et seriøst spørgsmål UDEN at have et svar til spørgeren.

Du bliver forhåbentligt ramt af spørgerens Blacklistning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-06 09:30

Der må være en del du kan skrive om Bill Gates??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-06 09:32

Produktet, tja, stik læreren en diskette, og sig det er en virus

Kommentar
Fra : Saladin

Dato : 08-01-06 14:47

Der er jo masser af muligheder:

Fx.
Dansk politik - sammenligning af partierne - højre-/venstreskalaen og partiernes placering herpå - opbygningen af det danske system (den lovgivende, udøvende og dømmende magt) -
International politik - EU - FN - USA's udenrigspolitik (fx i mellemøsten (Irak osv)) - Israel/Palestina-konflikten -
Ideologier - liberalisme - socialisme - konservatisme - osv. (ideologiernes historie og hvordan de kommer til udtryk i samfundet i dag)

Det hele er måske lidt politisk, men de er alle nogle emner, som du bliver glad for at vide noget om senere (i gymnasiet). Håber det giver mening selvom det er lidt overordnet formuleret.

Annuller spørgsmålet
Fra : anette10

Dato : 14-01-06 22:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål og fordi jeg har stillet et andet og mere konkret spørgsmål, håber i forstår mig