/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
regler for svalegang
Fra : CCjunior
Vist : 1688 gange
100 point
Dato : 01-01-06 17:27

Vi har en stue med svalegang. nu skal vi til at sætte stuen i stand og vil helt droppe svalegangen.
Skal vi søge om det hvis vi flytter gavlen længere ud ??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-06 17:32

Ja, det skal du.

Som jeg forstår dit spørgsmål, så vil du gøre boligen større og det kan du kun med tilladelse fra teknisk forvaltning i den kommune du bor i.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-01-06 17:43

ja, jeg gør boligen større, men jeg gør jo ikke huset større, det er det jeg er lidt i tvivl om.
som det er nu er der en svale gang i gavlen af huset. gavl vægen er trukket 2-3 spær ind og er under tag..

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 01-01-06 17:51

Du skal have tilladelse fra kommunen, da det er det beboelige areal, der bliver større.

Du kan ikke uden videre inddrage en svalegang som beboelse.

Så kontakt teknisk forvaltning i kommunen.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 01-01-06 18:43

Tak for svaret ans.
tror sq du har ret..