/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mercedesexport
Fra : mercerpigen
Vist : 1012 gange
100 point
Dato : 01-01-06 15:54

Ville høre om nogle har erfaring med export af biler.

Bilen det drejer sig om er en Mercedes 300D model 124. årg 1986
Kørt 320000 km.
Alle service overholdt.
Rustfri og pæn i lak. (Blauschwartsmetallic)

Hvad fastsætter de bilens returafgift efter?
Jeg er jo interesseret i flest kr i lommen
Har selv købt bilen for nyligt, af en der skulle bruge penge her og nu=Læs billigt
Jeg har læst om selve proceduren, med tur til toldvæsnet, bevis for at bilen er solgt i udlandet osv...
Er mest interesseret i at høre fra nogle som har prøvet det på egen krop
Er det alle lande man kan exportere til? Har familie i Norge der evt vil købe bilen, hvis vi finder en løsning.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-01-06 16:03

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl

§7b

der skulle du kunne læse om beregningssatserne.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : AlexBJeppesen

Modtaget 110 point
Dato : 01-01-06 16:05

Det fungere på samme måde som når man importere,de tager et billeder af kareten og har så nogle vuderings mænd der lægger div tiing til grundlag for hvad du skal have..
Mvh alex

Kommentar
Fra : mussen1111

Dato : 06-01-06 08:20

Jeg har lige fået værdiansat min Mercedes E250D Aut. fra 9/95 kørt 434000km til 46500kr i godtgørelse.
De har antaget at den har været taxa.

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 06-01-06 21:54

Mussen1111.

Det lyder fint. Min er dog lidt ældre, men har aldrig kørt taxa. Og heller ikk så mange km.
Jeg har givet 35000 kr for bilen, så det ville jo være fint med en fortjeneste. Hvad har/kan du få for bilen i udlandet?
Har du solgt den til forhandler eller privat?

Kommentar
Fra : mussen1111

Dato : 09-01-06 07:17

Jeg har ikke solgt den. Da det ikke kan svare sig med den pris.

Godkendelse af svar
Fra : mercerpigen

Dato : 22-06-06 20:56

Tak for svaret AlexBJeppesen.