/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fyr i Corolla fra 2003??
Fra : akaup
Vist : 979 gange
500 point
Dato : 01-01-06 15:00

Hejsa!
De gamle har en Toyota Corolla D4D (?) 2.0 diesel.
I bilen er der en knap til ekstravarme af motoren - den er ikke beskrevet så godt i instruktionsbogen.
Når denne bliver aktiveret begynder det at lugte lidt mærkeligt i højre side af bilen foran. Dette er normalt i forhold til instruktionsbogen.

Hvad gør denne "varmeknap" egentligt - og kan den opgraderes til oliefyr? Den kan kun akriveres når motoren kører

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 02-01-06 09:51

Det er et oliefyr du har og lugten du mærker er når det går igang !
Oliefyret har udstødning ovre i højre side hvor lugten kommer fra.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 02-01-06 12:03

Det er rigtigt nok et oliefyr, der i Corolla'en dog kun virker som tilskudsvarme!
Dine forældre kan "opgradere" fyret, med et tidsur og noget andet kram og få det til at virke som et almindelig fyr!
Varm bil og motor!
Ingen isskrabning!
Ingen koldstarter!

Gert

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 02-01-06 22:42

>Dine forældre kan "opgradere" fyret, med et tidsur og noget andet kram og få det til at virke som et almindelig fyr!

Der er vel ikke tilfældigvis nogle, der kender ca prisen på sådan en opgradering?
Eller måske omfanget af ekstraudstyr der skal monteres før det virker som reelt oliefyr?

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 03-01-06 09:39

Sættet bastår af et timer ur, et styrerelæ med ledninger, vandpumpe med div. tilslutnings slanger og studser
og lidt beslag til at monter det med!
Jeg har hørt en pris på omkring 5.000kr. men om det er med montering, ved jeg ikke!
Spørg ved Toyota

Gert

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 500 point
Dato : 03-01-06 10:43

Og lige en ting mere!
Jeg har både timer og fjernbetjening og vil meget nødig undvære fjernbetjeningen.
Selvfølgelig kan man undvære den, hvis man ikke kører i bilen uden for de 3 mulige tidspunkter i døgnet, uret kan indstilles til!
Vores benzin Corolla har praktisk talt ikke haft en(vinter) koldstart, i de 3 år, vi har haft den!
Jeg har ikke haft en isskraber i hånden, i 3 år!!

Gert

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 03-01-06 22:48

>Spørg ved Toyota

Det vil jeg gøre - skriver lige svaret her så alle kan få glæde af det - eller sorg - alt afhængigt af resultatet...

Mvh. Akaup.

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 08-01-06 17:23

Tak for svaret g_h + andre.

Det kostede 10.000 kr ved Toyota i Thisted med timer og fjernkontrol inkl. montering - Toyota i Skive har kørt tilbud på på styreenheden, så der kan de måske være lidt billigere. Det skal nok undersøges nærmere.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 08-01-06 18:06

10k ???
Det er næsten det, et komplet fyr koster!!
Da jeg købte Corolla'en, gav jeg 20k for benzinfyr og aircondition monteret!!!

Gert

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 09-01-06 23:09

>10k ???
>Det er næsten det, et komplet fyr koster!!

Ikke desto mindre var det prisen - han regnede med en mindst en halv dag til monteringen - men altså inkl. i de 10k.

Jeg blev jo nærmest lidt skuffet, da min mutter (der IKKE har forstand på den slags) havde snakket lidt om et tilbud på ca 3.000 hos Toyota i Skive. Hun mente ikke det var noget for hende - men jeg måtte da lige undersøge det til den pris - så er det da dumt at lade være.

Men jeg kan nok regne ud at det var selve styreenheden der kostede dette - dvs. plus montering. Om det så var med timer + fjernstart aner jeg heller ikke. Styreenheden kostede vist 6.500 kr. alene hos forhandleren i Thisted.

Men altså - prisen var 10k - og jeg regner med at det ikke er mere, da bilen jo har noget udstyr til dette i forvejen.

Tror jeg vil sende en mail til Skive-forhandleren for at få et komplet tilbud på montering og udstyr.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 10-01-06 18:53

Her får I lige svaret fra Toyota Skive:

"Vi kan ændre tilskudsvarmeren til parkeringsvarmer, det koster kr. 5250.00. Skal den fjernbetjenes koster det kr. 3230,00 ekstra. Du for også varme inde i bilen, man skal bare huske at blæserkontakten skal stå min. trin 1."

Dette er inkl. montering - men altså ca 1500 kr billigere end i Thisted.
Så ved I det

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 10-01-06 21:38

Sidder også lige og kommer i tanke om, at netop fjernbetjeningen og modtagerenheden, var rabatten i købet af fyret

Gert