/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fz50 kaburator
Fra : tronddk
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 01-01-06 14:58

ja jeg skal ha skifte dyse og renset kaburatoren men problemet er at de skruer sider godt fast og har ikke brugt vold inu da jeg er bange for at jeg vel ødelæg geveindet da den i hverfald ikke er blevet skelt i 6 år minst (den har stået stille i 5 år (pga at min storesøster ikke har skifte tændrør og der virket den så igen bagefter) og har kørt på den i et år ) nu her for ½ år siden satte jeg et 45 mm stempel og cylinder på og nu vel jeg så gerne ha gjort kaburatoren ren fordi den hakke hvis jeg giver fuld gas og så skifte dyse samme tid så hvor stor en dyse skal jeg gå op i og hvordan skilder jeg kaburatoren uden at ødelæg gevindet ? (ved godt jeg skal ha skifte de fleste skruger og pakninger ud )

Kommentar
Fra : gmadsen

Dato : 01-01-06 20:50

sprøjt noget wd-40 på, lad det sidde og trække lidt og prøv så. vd-40 løsner og fjerner rust.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 01-01-06 21:21

vd 40 hjælper ikke har brugt det 2 gange og har prøvet rustopløser men ingen af de 2 ting virket

Accepteret svar
Fra : poul1erik

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-06 08:57

Det må være skruerne på dækslet til svømmerhuset du har problemer med.
Jeg har løsnet skruer,som var ødlagt af forkert værktøj.Med en lille klemtang med langt næb.
Tangen kaldes også powergrip nogle kalder den en svejsetang.Men det er utroligt alsidigt.

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 08-01-06 00:11

Tak for svaret poul1erik.