/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
søger kilde henvisning
Fra : troldenesdhb
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 01-01-06 12:37

Jeg søger en kildehenvisning til hvor det beskrives at regeringen mål er at få flere i arbejde som er syge, for at vi kan opretholde vores velfærds samfund. Jeg ved at de arbejder på det, men mangler at kunne give en henvisning

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 110 point
Dato : 01-01-06 13:06

Hej troldenesdhb.

Mon det er et link som dette, du søger?

Her er et meget lille uddrag af dét linket indeholder:

Citat
Virksomhederne skal åbne arbejdspladsen også for de lidt svagere. De ledige skal stå aktivt til rådighed for arbejde, de skal søge en bred vifte af job, og de skal være villige til også at tage et job, selv om det ikke lige er drømmejobbet.

- og det er kopieret fra dette link:

http://www.bm.dk/publikationer/2002/flere_i_arbejde_handlingsplan/flere_i_arbejde_handlingsplan_2.asp

Venlig hilsen og godt nytår
Dorthe.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 01-01-06 13:13

Eller som en en tale af Claus Hjort

"Hvordan kommer vi videre i forhold til sygefraværet?
I løbet af foråret afholder regeringen en konference om sygefravær. Her vil vi fremlægge et debatoplæg om, hvordan vi nedbringer sygefraværet. Debatoplægget skal danne grundlag for en bred debat med relevante interessenter fx læger, virksomheder og arbejdsmarkedets parter. På denne baggrund vil regeringen så fremlægge en handlingsplan for nedbringelse af sygefraværet. Målet er at sikre, at færre mister fodfæstet på arbejdsmarkedet som følge af sygdom, og at arbejdsstyrken øges.

Der skal sættes ind med en bred vifte af initiativer, der nedbringer sygefraværet. Vi skal belønne de kommuner og virksomheder, som gør en ekstra indsats for at nedbringe sygefraværet.

Den sygemeldte skal - hvis han eller hun ønsker det - kunne gå på arbejde på nedsat tid eller udføre andre opgaver i virksomheden. Sådan gør de i Norge. Virksomheden skal betale for den arbejdskraft den får, det offentlige betaler resten - det kan betale sig for alle.

Fokus skal være på den eksisterende arbejdsevne - og ikke den der mangler.

En lille tilknytning til arbejdsmarkedet vil nemlig altid være bedre end ingen.

Mange virksomheder har også gode erfaringer med at nedbringe sygefraværet ved hjælp af arbejdsmiljøforbedringer.
Regeringen vil derfor tilskynde virksomhederne - ikke mindst de offentlige - til at prioritere arbejdsmiljøet. Også her skal virksomheder, der gør en ekstra indsats, belønnes."

Fra dette link:
http://www.bm.dk/ministeren/taler/030120.asp

Ziggy99

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-01-06 14:12

tak til begge, begge link var gode. I burde begge få P, men det var jo Dorthe der var først. Næstegang skal du nok få ziggy

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-04-06 06:51

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-04-06 11:34

selv tak troldenesdhb, det var sørme et gammelt tilbageblik, jeg her fik.
Men bedre sent end aldrig

Håber da stadig du får et godt nytår

Venlig hilsen Dorthe.