/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
VOSS indb.ovn IEL9220: ½ W. på grill?
Fra : nyfigen
Vist : 489 gange
200 point
Dato : 24-12-05 12:55

Øverst i ovnrummet er der 2 varmelegemer, der har nogenlunde samme form og ligger tæt på hinanden. Når ovnen er tændt på grill-funktionen er det kun det ene legeme, der varmer. Der er sådan set ingen problemer med at nå de 250 grader som grillfunktionen skal give, men alt kan jo ønskes at gå hurtigere.

Ovnen har også en dejlig rensende pyrolysefunktion, hvor ovntemperaturen kommer op på 500 grader. Jeg kan forestille mig, at det ekstra varmelegeme kun bruges til pyrolysefunktionen, men min kone har altså den mening, at det nok er en fejl når det ikke er i sving under grill-programmet.

Venlig hilsen nyfigen

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 24-12-05 13:14

Grilning kan vel også gå for hurtigt, varmen skal jo lige nå og sprede sig lidt ned i kødet, det skal jo ikke være sort men sprød flæskesvær.
Jeg tror det er som det skal være.

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 01-01-06 13:15

Tak for svaret stig54.