/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Transformater i lampe.
Fra : netsalg.dk
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 24-12-05 12:18

Jeg har en fin lampe, der er tilsluttet en kontakt, hvor du kan tænde og slukke lampen, og du kan øge/sænke lysstyrken.
En dag holdte den op med at lyse, jeg tog lampen under armen og op til en elinstallatør, der målte sig frem til at tranformateren i lampen var kaput, han havde en eller anden transformator han mente der kunne bruges istedet. Jeg ville så i dag tilslutte min lampe meeeeeeeeeeeeeeen nu kan den kun lyse, man kan ikke slukke for lampen via kontakten, ej heller bruge lysdæmperen. Hvor ligger hunden begravet ?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 24-12-05 12:26

Er transformatoren indebygget i lampen eller ligger den løs ved siden af ? Det jeg vil frem til er om det kunne tænkes at han har pillet ved noget som gør det.. og derfor måske er garanti på det..
->Brommi

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-12-05 12:32

Ned til installatøren med den igen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 35 point
Dato : 24-12-05 12:34

Netledningen med de 230V kommer jo ind, og mindst en af lederne skal jo gå direkte til afbryderkontakten, og hvis den ellers virker (Og ikke er kortsluttet) SKAL den jo afbryde.
Manden må jo have forbundet netledningen direkte til transformeren.
Det må være en OMMER, han har ansvaret for at en brugsgenstand som er repareret af ham, er gennemtestet, og fuld funktionsdygtig, så vidt jeg er orienteret gælder endda købeloven med 1 års garanti mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-12-05 12:47

OMMER,,,he/he
God Jul.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-01-06 17:08

det er ikke den rigtige transformer

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 02-01-06 00:11

Jo jo - det var mig der havde forbundet ledningerne fra lampen til stikdåsen forkert. Den virker nu.

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 02-01-06 00:12

Jo jo - det var mig der havde forbundet ledningerne fra lampen til stikdåsen forkert. Den virker nu.

Godkendelse af svar
Fra : netsalg.dk

Dato : 15-02-06 09:42

Tak for svaret pallebhansen.