/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
TDC bredbånd og øvrige mailkonti
Fra : Smukke_Ole
Vist : 752 gange
200 point
Dato : 24-12-05 10:33

Jeg har lige installeret TDC bredbånd hos min svoger. I den forbindelse fik han så en ny mailadresse hos TDC. Den blev oprettet automatisk i forbindelse med installationen af bredbånd.
Han havde i forvejen tre konti (aliases) hos en anden udbyder. På disse konti ændrede jeg SMTP serveren til den af TDC angivne, idet jeg så regnede med at de "gamle" konti så stadig kunne bruges.
Imidlertid melder den imidlertid nedenstående fejl hver gang jeg prøver at sende fra een af de "gamle" konti.
Er der eet eller andet, jeg har glemt eller misforstået ?

Smukke_Ole

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi serveren afviste afsenderens e-mail-adresse. Afsenderens e-mail-adresse var: 'jjjjjj@get2net.dk'. Emne 'test', Konto: 'xxxxxx', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '553 <jjjjjjjj@get2net.dk> is not allowed to use this service', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 553, Fejlnummer: 0x800CCC78

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 24-12-05 10:40

Hejsa
typisk fejl hos TDC
de siger det skal være asmtp.mail.dk
men det viker ikke altid, så du skal bare bruge "smtp.mail.dk"
hvis det er et alm. abb.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-12-05 10:49

Tak for svaret dk. Det var bare perfekt. Nu virker skidtet. Sådan nogle narre-numser. Go' Jul

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-12-05 11:14

Han skal bare være opmærksom på at opretter han ikke regler for div. kontier hentes de uanset hvor og hvad gennem "begge" outlook. Det er særligt irriterende når man har to maskiner, som har hver deres mailadresser hos TDC.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 24-12-05 11:23

lidt ekstra..
forskellen på asmtp.tele.dk og smtp.tele.dk er at asmtp.tele.dk kører med en speciel protocol på mail serveren som hjælper til at forhindre spam og andet uønsket snask.. Det er måske fordi at du ikke er tdc kunde der gør at du ikke kan bruge den.. Jeg bruger selv smtp.tele.dk så bare rolig.. Det er såmænd ikke farligt
->Brommi

ps.. God jul.

Kommentar
Fra : antje2305

Dato : 10-07-06 22:38

hej alle
må jeg stille et spørgsmål her. Jeg har et problem, som ligner det "Smukke Ole" stiller. Jeg har TDC bredbånd og en mail adresse ved TDC. Jeg bruger "outlook" og hertil virker alt godt, men... Jeg har fra tidligere tid en mail adresse ved "mobilixnet" - den har tidligere fungeret udmærket sammen med mit TDC bredbånd. I sidste uge måtte jeg tømme min computer fuldstændig og hermed altså også Outlook. Nu kan jeg ikke få den sat op som tidligere - TDC adressen fungere fint, men så snart jeg prøver at tilføje mobilix adressen går det galt - Kan nogen i denne tråd hjælpe?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-07-06 23:10

antje2305> Opret dog din egen tråd. Det er det kandu er her for. Så er der også flere der ser dit spørgsmål. Det med at koble sig på besvaret spørgsmål, med sit eget spørgsmål er dårlig "forum-etik"

Kommentar
Fra : antje2305

Dato : 11-07-06 08:22

til taliskikoko
Jeg beklager, hvis jeg med mit spørgsmål har gjort noget forkert - jeg er ny her. Årsagen til mit forsøg her, var, at jeg mente, at spørgsmålet kunne være interessant for andre i denne linie.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-07-06 09:31

Det er helt OK... Men tjek dine private indlæg... Der er hjælp at hente der.