/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Flytte harddisk
Fra : BerndJ
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 23-12-05 23:27

Kan jeg "bare" flytte en "gammel" harddisk over i en splinterny pc?? Dette i stedet for at skulle flytte alle programmer, dokumenter, etc.etc.etc..

Kommentar
Fra : gril

Dato : 23-12-05 23:30

Jep ingen problemer

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-12-05 23:34

Arh.....helt problemfrit er det altså ikke mht. enhedshåndtering osv. hvis den gamle harddisk skal være den eneste harddisk.

Men sætter du den nye over, som harddisk nr. 2, så får du let adgang til dine dokumenter, men programmerne vil ikke køre, da de ikke er registreret i windows' registreringsdatabase.

mvh berpox

Kommentar
Fra : otto65

Dato : 23-12-05 23:40

Det passer ikke helt "berpox" har fornylig flyttet en harddisk fra en maskine til en anden og alt virker (også alle tidligere installeret programmer) men den er blevet lidt sløvere end tidligere, og der har du ret det har nok noget at gøre med regedit.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-12-05 23:53

Nogle programmer kræver at de er indstalleret på den somme platform windows er andre kan godt køres direkte fra drevet,men der sker ikke noget ved at flytte den over som sekunder slave som pcen ikke starter op fra.
Hvis det ikke virker må du genindstallere det fra cdrom.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-05 23:56

Jeg ville ikke gøre det, men måske bruger programmet Drive Image til at hente programmerne over på en ny harddisk, når den er kørende med styresystem.
Det er en noget bøvlet process som ikke altid virker.
Hvor stor en forskel er der på de to comp.
Mhz / processortype / osv.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 110 point
Dato : 23-12-05 23:56

Jeg skrev heller ikke, at det ikke kunne lade sig gøre hvis den er den eneste harddisk - kun at det kan give problemer mht. enhedshåndteringen. Men så må man blot indlæse alle de rigtige drivere osv. så de passer med den nye hardware.

Sætter man disken i som disk nr. 2 vil man oftest opleve at programmerne IKKE virker - eller ikke virker tilfredsstillende, pga. de manglende registreringer. Og det er jo så det du sandsynligvis oplever otto65.

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 24-12-05 00:02

Tak for svaret berpox.