/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Program til at klippe i Mp3 - filer?
Fra : JJacob
Vist : 1044 gange
18 point
Dato : 31-07-01 13:20

Problem: Jeg har et helt album pakket ned i én mp3-fil (ca. 50 MB).
Nu mangler jeg både viden og program til at dele/klippe det op til enkelte numre. Ved du, hvor man kan hente sådan et program, og har du noget erfaring med at bruge det, så er jeg meget interesseret i at høre dit svar.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-07-01 21:37

In article <qtw97.5673$lh7.311662@news010.worldonline.dk>,
JJacob.news@kandu.dk says...
> Problem: Jeg har et helt album pakket ned i én mp3-fil (ca. 50 MB).
> Nu mangler jeg både viden og program til at dele/klippe det op til
> enkelte numre. Ved du, hvor man kan hente sådan et program, og har du
> noget erfaring med at bruge det, så er jeg meget interesseret i at høre
> dit svar.
>

Der findes ikke, så vidt jeg ved, et program der kan klippe direkte i mp3
filer.

Gør stedet det at du konverterer det til wave filer, og så bruger du
program som cool edit eller sound forge eller hvad du nu kan finde af
audio editorer til at klippe filen i stykker.

Endelig pakker du filerne til mp3 filer igen, hvis det ellers er det du
vil.

Til at konvertere med kan du bruge diskwriter funktionen i winamp, eller
du kan bruge Tunespark http://www.papayatec.com

Cool Edit eller Sound Forge kan du finde via http://download.com

Hvis filerne skal pakkes til mp3 filer igen, kan du evt bruge Musicmatch,
http://musicmatch.com

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"
-K. Schumacher

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-08-01 08:40

"Lars B." <lbe@mailme.dk> skrev :

> Der findes ikke, så vidt jeg ved, et program der kan klippe direkte i mp3
> filer.

Joda, med et MP3-plugin til enten CoolEdit-Pro eller SoundForge går det
nemt :)

--
Lasse Bjørn Jensen
http://www.nstuff.dk
- Det Fedeste Coverrock...

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 18 point
Dato : 01-08-01 11:16

Som Gandalf sagde...lave dem til wave filer først. Hvis du laver en søgning som denne dukker der en masse programmer op :

http://www.google.com/search?num=20&hl=da&newwindow=1&safe=active&q=Mp3+to+Wav+Decoder&lr=lang_da%7Clang_en

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-08-01 13:33

"Lasse Bjørn Jensen" <nospam@*spam*nstuff.dk> skrev i en meddelelse
news:QnO97.7549$lh7.359434@news010.worldonline.dk...
> "Lars B." <lbe@mailme.dk> skrev :
>
> > Der findes ikke, så vidt jeg ved, et program der kan klippe direkte i
mp3
> > filer.
>
> Joda, med et MP3-plugin til enten CoolEdit-Pro eller SoundForge går det
> nemt :)
>
Joh, men den konverterer i realiteten filerne til pcm før du kan redigere i
dem.

Claus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-08-01 13:35

In article <QnO97.7549$lh7.359434@news010.worldonline.dk>,
nospam@*spam*nstuff.dk says...
> "Lars B." <lbe@mailme.dk> skrev :
>
> > Der findes ikke, så vidt jeg ved, et program der kan klippe direkte i mp3
> > filer.
>
> Joda, med et MP3-plugin til enten CoolEdit-Pro eller SoundForge går det
> nemt :)

Der klipper du ikke direkte i mp3 filen, Cool Edit pakker filer ud til en
wav først, og pakker den så igen som mp3 fil... det gør mit Cool sammen
med Fraunhofer codec'et i hvertilfald !

Aner ikke om Sound forge gør det samme, eeeeeeelsker nemligt mit CEP

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"
-K. Schumacher

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-08-01 14:25

"Studiet/Radio Limfjord" <studiet@radiolimfjord.dk> skrev :
> > Joda, med et MP3-plugin til enten CoolEdit-Pro eller SoundForge går det
> > nemt :)
> >
> Joh, men den konverterer i realiteten filerne til pcm før du kan redigere
i
> dem.

Det er jeg udmærket klar over, ville bare påpege at det foregik transperant
overfor
brugeren :)

--
Lasse Bjørn Jensen
http://www.nstuff.dk
- Det Fedeste Coverrock...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-08-01 00:10

> Problem: Jeg har et helt album pakket ned i én mp3-fil (ca. 50 MB).
> Nu mangler jeg både viden og program til at dele/klippe det op til
> enkelte numre. Ved du, hvor man kan hente sådan et program, og har du
> noget erfaring med at bruge det, så er jeg meget interesseret i at høre
> dit svar.
>
Hej, såfremt du har en lommeregner og har kbit/s info'en vedr. din mpeg, kan du hurtigt regne
ud hvormange bytes inde i filen f.eks. 4 min 5 sec er.
Herefter bruger du blot en ascii/ hex editor såsom UltraEdit http://www.ultraedit.com/
, her skal du så blot anvende HEX editerings muligheden for at editere/ klippe i rådata.
Den kan håndtere op til 2 Gb hvilket burde række

mvh Lars