/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
post sortering i outlook
Fra : peque
Vist : 837 gange
150 point
Dato : 23-12-05 21:17

Hej allesammen.
Ja, efter en lang periode med noget rigtig skodnet fra Tele2, har jeg valgt at skifte til TDC. Hvilket skulle gøre lykken for mig troede jeg ..MEN
fandt jo så ud af at de kun har i mailbox og 5mailadresser, men det vil sige at jeg har oprettet 3mailadresser, som jeg ville mene skulle hente hver deres post individuelt, men nej ikke hos TDC... De har så lavet en fin guide til dette problem løsning i Outlook Express, hvor linket er her så folk kan se meningen med det hele http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71514. Nu kommer det sore guldspørgsmål.. Hvordan fanden laver jeg de regler i outlook 2003 ???? Fordi efter hvad jeg kan se på de regelsæt der er i outlook, kan dette ikke lade sig gøre ??? Det skal sige at det er på flere forskellige personlige PCér der skal hentes MEGET personligt post fra den samme boks ???

Men der må da være andre muligheder end at skulle skifte til outlook express, (Syntes sgu et eller andet sted at man betaler for outlook) og så kan det ikke den simple ting at lave de regler man kan lave i outlook express..

Jeg giver gerne flere points til den der kommer med en løsning, så min knægt ikke henter mine firmamails med dette problem - men jeg syntes fandme også det er ringe fra TDC side ??? Eller er det kun mig ???

THX
P

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-12-05 21:36

Hej peque

Det skulle ikke være noget problem at oprette regler på samme m¨åde i Outlook 2003.
Prøv at gå ind i Funktioner og gå ind på Regler og beskeder - her er der masser af muligheder.

Venlig hilsen IAH

Kommentar
Fra : peque

Dato : 23-12-05 21:54

Ja, det kan jeg sagtens, men den betingelse der hedder - hent ikke fra serveren - er der bare ikke ??? Plus man kan heller ikke oprette den regel der hedder - hvis der i til -bcc står kategori personer ????

Så mit spørgsmål er nok ligeså meget - hvordan skal man så oprette denne regel ??? Det er nu nok mere der jeg gerne ville hen ... For det er lidt det jeg ikke helt lige kan regne ud....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-12-05 01:05

hmm....blot et forslag uden selv at have Outlook hjemme: kunne du ikke blot oprette flere brugere på computeren? Så får hver bruger jo sin egen profil - også i Outlook ... ?

mvh berpox

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-12-05 07:20

Jo - det kunne man sagtens, men problemet er at , der kun er en mailbox. (Læs hvad spørgsmålet går ud på ?? Forsjellige PCér - samme mailbox - flere mailadresse ?? )... Det vil sige at den af de 5mailadresser der først henter post tømmer den... også for post til de andre mailadresser.....
Meningen er at man skal oprette en regel for hvordan den henter sin post... Det er aldeles nemt i outlook express, bare ikke i outlook.. Du kan sagtens oprette nogle forusdefinerede regler, bare ikke til den sammenhæng... Der må være andre TDC kunder der har /har haft samme problem ????

Jeg mener der må kunne oprettes regler i outlook, der kan give de samme parametre som i outlook express.. Jeg kan bare ikke se hvordan dette skal kunne lade sig gøre - derfor beder jeg om hjælp...

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 150 point
Dato : 24-12-05 09:20

Jeg har selv TDC og har klaget over det samme problem. For ikke at bruge for meget kostbar tid. valgte jetg at give alle andre en Gmail konto. Den kan indstilles der kan hentes mail fra Outlook og Outlook Express. Altså det er standard emailadresse i programmerne og man behøver ikke at skulle på nettet for at hente mail.

For at få gmail skal man inviteres af en anden bruger. men så er det også gratis.

https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=http%3A%2F%2Fmail.google.com%2Fmail%2F%3Fui%3Dhtml%26zy%3Dl

Du kan sagtens inviteres af mig hvis det har interesse.

{jul]

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-01-06 22:27

Mange tak... Men har selv en et eller andet sted i min hukommelse...

Men mente bare eftersom man betaler for outlook, så burde det kunne gøre sådan en simpel ting men NEJ.. Ikke MS

Endnu en grund til at bruge Linux - Men det vil konen jo nok brokke sig over hvis jeg installerede på alle mine PC(Det er nok på mine servere)
Men min løsning på dette problem var at sætte min egen mailserver op- Så kan TDC rende og hoppe med deres aliasser (MEN FANDRE RINGE AF DEM)

Men tak for svaret - du får pointene for alt det besvær du har haft tidligere.... hehe

Godkendelse af svar
Fra : peque

Dato : 02-01-06 22:29

Tak for svaret Fijala

Tja - min løsning på dette - er at jeg har sat min egen mailserver op istedet for...

Men hvis MS mener at det er de fordele man betaler ekstra for - ved at bruge outlook - Tja så kan jeg kun se endnu en
grund til at bruge Linux (Men får nok tæsk af konen hvis jeg installerer det på alle maskiner i husret!!! ).