/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
God Juul Bent........og et lille spørgsm~
Fra : Eyvind
Vist : 450 gange
500 point
Dato : 23-12-05 15:44

Bare et lille spørgsmål til.
Jeg vil lige sikre mig at de mailkonti som kan oprettes på Web10 har hver sin adgangskode som ikke kan ses af mig som opretter....................hvis du ved det.
Ja jeg er lidt usikker på den flytning vi er igang med.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-12-05 16:06

Jeg mener at det er administratoren af domænet der opretter emails, brugernavn og brugerkode.
De enkelte brugere har ikke adgang udover at hente deres mail, mener jeg, for du får kun en adgangskode til selve domænet.
Prøv at mail til deres support. Jeg sidder ikke ved min egen maskine - da min sata harddisk steg af - og jeg er ved at formatere en ny - så først når jeg har den oppe at køre igen - kan jeg logge mig ind og se hvad jeg kan finde ud af.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-05 16:10

Ok jeg lader det hvile lidt. og pøj pøj med din HD.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-05 17:22

Der er kun en postmester ,som kan oprette kontoer.
Der er kun 5 samtidige ftp.
Ser tit at en explorerftp hænger på 2 ftp'er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-05 17:34

Ja det er også meget godt med een postmester.
Men jeg kunne tænke mig at oprette mails til resten af "familien" uden også at kunne åbne deres mails..................altså deres eget password.
Vi kommer ikke til at bruge ftp -------------det køres hjemmefra på egen server.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 500 point
Dato : 23-12-05 18:22

Der er password til alle kontoer, men det er kun postmester der har kontrol over dem.
altså kan oprette og ændre dem.
web10's webmail er ikke noget at prale af, men serveren er fin
bruger den dagligt og kun fra OE

webmail på http://b-one.net er meget flottere.
men så er der andre ulemper, som ingen tillægsdomæner og mindre plads, ingen dns-kontrol.
Begge har dog subdomæner.

Hvis foremålet kun er mail, så er b-one nok at foretrække.
Da al pladsen kan bruges til dette, web10 er mere statisk.

Eyvind, jeg har et domæne hos web10 som du må låne for en tid,
så du ved selvsyn kan kikke tingene i gennem.
Men så må du lige fange mig på skype.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-12-05 18:26

Så er jeg på igen - Tænkte nok at var som natmaden skriver og det er da alle tiders at du kan se web10 an ved at låne et domæne af natmaden - ind og øv dig Eyvind.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-05 23:39

Ja tak det lyder godt - jeg skyper.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-05 19:52

Tak for svaret natmaden. Du har været til meget stor hjælp med hotelindkvarteringen.