/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
NFSMW over lan???
Fra : sCover
Vist : 360 gange
100 point
Dato : 23-12-05 13:13

Kan nogen fortælle mig hvorfor jeg ikke kan spille med mine venner over lan???
Vi kan godt i CS:CZ og Age Of Mythology men ikke i NFSMW for når en af os creater en server så siger den "connecting to server" og så ldt tid efter "connection lost" eller ligne men på de andre computer kan jeg godt se server'en, men vi kan godt se den, men efter som hosten "lost connection" så kan vi ikke køre sammen, nogen der ved hvad problemet er?
Vi bruger en switch...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-05 14:39

prøv og klikke på start. Højreklik på netværkssteder og vælg egenskaber. Klik derefter ind på den forbindelse i kører over. Klik på egenskaber og klik derefter på internetprotokol TCP/IP og klik på egenskaber. Tryk i "brug følgende IP adresse" og angiv så IP'er til alle over LAN'et. FX: 192.168.0.1 til 1 person og så 192.168.0.2 osv. Når i så har gjordt dette så tryk nede i Undernetmaske. Der burde automatisk blive udfyldt med nogle tal. Hvis ikke klik da videre til Standardgateway. Så burde tallene i Undernetmaske være der. Klik OK. Gå ind i spillet og prøv med at "connecte via IP-adresse" skriv IP'en i gav til ham der createde banen.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 01-01-06 13:27

prøv at lukke alt firewall og skift måden hvorpå jeres netværks stik sidder i switchen.
bruger i forskellige slags af windows kan det også have stor betydning.
ved af erfaring at 98 og xp ikke kan køre spil i netværk...

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 01-01-06 16:57

Hvordan connecter man via ip i NFSMW det var nemlig også sådan vi gjorer i Counter Strike ved at åbne consolen og og derefter skrive "connect 192.168.0.2" eller noget ligne og vi alle køre med XP, men gør det en forskel og det er Home edition eller Pro?

Kommentar
Fra : steno

Dato : 15-01-06 03:35

Der kan være mange forklaringer på hvorfor LAN forbindelser ikke virker, da pcen nogle gange skal sættes specielt op til nogle spil, men har du prøvet, at opdatere spillet, der er vidst lige kommet en ny Patch til spillet.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 15-01-06 23:50

Nej det har jeg ikke men det er også et stykke tid siden såå

Annuller spørgsmålet
Fra : sCover

Dato : 15-01-06 23:53

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål