/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Emfang med løs ventilator
Fra : Vatos
Vist : 2387 gange
200 point
Dato : 23-12-05 08:29

Nu er der snart penge i pungen til '3773's løsning (se http://www.kandu.dk/dk/spg/42996 )!!
Så det kan være jeg har brug for et par tips undervejs.

"Kassen" bliver denne
http://butik.el-stroem.dk/product.asp?product=861&sub=172&page=1

For at kunne installere ventilatoren i skunken, så skal jeg føre rør 1 meter langs loftet og så igennem loftet op i skunken. Hvordan sikre man sig at man ikke lige rammer en gulvbjælke??

Hvordan klare Systemair K160 XL sig med det fedtstof der slipper igennem?
Systemair kanalventilator K160 XL hos http://www.kvikvvs.dk/

Jeg har ikke rigtig plads til et stykke lydisolerende rør, der er vel 70 cm i højden i skunken, hvad betyder det?

Hvordan klarer man bedst lydniveauet af motoren ind mod stuen (som støder op til skunken) ?

Hvad skal rør og ventilator sættes fast med, og hvordan klares isoleringen - det er vel ok at isolere i skunken omkring rørene. Hvordan med isolering af ventilatoren??

Hvad har jeg glemt at spørge om??

Glædelig jul !
Vatos

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-12-05 10:27

Se i din gamle tråd.....

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 23-12-05 11:05

Jeg tænkte jeg ville give nye point, da jeg havde nye spørgsmål

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 200 point
Dato : 23-12-05 11:36

Nåeh, er begyndt at svare i den gamle tråd.

Men send mig en skitse du.

Husk lyddæmperen - ellers bliver du træt af det.

Til fastgørelse af rør, bruger du VB vægbæringer fra Øland. Tre skruer i alle samlinger. Flex-slange undgås (hvis du kan).

Lydoverførsel til omgivelser er ikke så galt, men isoler skunkvæggen. Hvis skunken er varm, behøves iøvrigt ikke yderligere isolering om røret. Hvis det er bøvlet at isolerer skunken, kan rullebats pakket godt omkring røret - fastholdt med ståltråd klare opgaven. De professionelle anvender lamelmåtte, men det er lidt bøvlet for amatører. Lyddæmperen behøver ingen isolering.

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 12-01-06 13:35

Emhætten er nu købt, betalt og afhentet.

Er det meningen at man skal skære hul øverst i siden for at få røret ud langs med loftet???

På tegningerne er der kun vist eksempler hvor man fører røret lige op i etageadskillelsen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-06 13:46

Kommer liiige tilbage lidt senere...............

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 12-01-06 13:50

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 15-01-06 15:43

Nu er jeg gået i gang med den indledende opsætning. Beslaget som emhætten skal hænge i skal skrues op i et pudset loft.

Jeg har brugt 4 stk 5,0x70 skruer som alle er spændt helt. Min Bosch skruemaskine klikker over i højeste niveau, så de sidder godt fast.

Jeg er bare nervøs for at emhætten river en del af loftet ned når den først er hængt op (eller efter ophængning ved første kraftige skub).

???

Godkendelse af svar
Fra : Vatos

Dato : 20-01-06 09:48

Tak for svaret 3773.