/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Amme søges hurtigt
Fra : akle
Vist : 952 gange
20 point
Dato : 22-12-05 23:36

Hvem har kendskab til en kattemoder, der helt for nyligt (indenfor 2-3 døgn) har født, og enten har "mistet" sine killinger eller kun har fået 1 killing. En kattemoder der kommer i samme situation indenfor de nærmeste dage, er i det her tilfælde også af stor interesse. - Det drejer sig om en bekendt jeg har, der har fået 6 killinger, som ikke har fået råmælk og hvor moderen er død. Hjælp til killingernes chance for overlevelse er derfor meget påkrævet indenfor 1 uge fra i dag.
Positivt resultat vil naturligvis belønnes med yderligere point.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 22-12-05 23:42

Prøv at henvende dig på et Katteinternat

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-12-05 03:40

Her er en link- samling, http://www.katteinfo.dk/link.htm, så du har større mulighed for at finde hjælp.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-12-05 03:42

prøver lige igen www.katteinfo.dk/link.htm

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-12-05 10:16

Både ejeren af killingerne og jeg er medlem af en racekatteklub, så dét er prøvet. De 6 killinger er racerene. Alle kattepensioner, kattehjem osv. blev prøvet i går, fik de sidste negative svar derfra i dag, desværre! Det var mere, om kattefolket her i "kandu" havde personligt kendskab til nogle, via deres venner eller bekendte. Et spinkelt håb, men det skulle da prøves!
Afventer om der skulle komme flere indlæg.
God Jul!
MVH Akle

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-12-05 13:16

Prøv at efterlyse her:

http://katte.dyregalleri.dk/

Kommentar
Fra : 25

Dato : 23-12-05 21:47

Jeg håber din bekendt er gået igang med at give killingerne noget kattemælk, men det er altså et stort job. Hvor i landet bor din bekendt?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 23-12-05 21:47

Jeg håber din bekendt er gået igang med at give killingerne noget kattemælk, men det er altså et stort job. Hvor i landet bor din bekendt?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 24-12-05 00:05

Killingerne har bopæl i Haderslev egnen, men det er såd´n set ligegyldigt hvor i landet der kan findes en ammekat (bortset fra Bornholm) blot killingerne kan få råmælk, samt fortsat mælk og naturlig katte-pleje. Naturligvis bliver killingerne opflasket indtil videre, det siger sig selv, men de kan under ingen omstendigheder overleve uden råmælk, -og ja, det er et kæmpejob at opflaske killinger, da de skal have mad hver 2. time døgnet rundt + rengøring bagi, det ved vi alt om. Tidspunktet nu i december er bare meget ugunstig, både på grund af julen, men også fordi ikke ret mange katte føder i december måned. Det eneste vi i den her situation mangler er en ammekat! Kan nogle hjælpe trods alle ods er imod?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 02-01-06 21:39

Desværre har jeg været afskåret fra at kommentere i denne sag da Kandu.dk var ude af drift.

Min racekat blev født i november måned for 4 år siden, så jeg vil tro der findes ammer, moderen (ammen) kan jo være hvilken som helst kat, har i spurgt Inges Kattes Kattehjem?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 02-01-06 21:39

Desværre har jeg været afskåret fra at kommentere i denne sag da Kandu.dk var ude af drift.

Min racekat blev født i november måned for 4 år siden, så jeg vil tro der findes ammer, moderen (ammen) kan jo være hvilken som helst kat, har i spurgt Inges Kattes Kattehjem?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-01-06 19:13

Da det ikke er lykkedes at finde en amme til de seks killinger, vil jeg i nærmeste fremtid lukke dette spørgsmål.
Dog vil jeg da godt fortælle lidt om hvordan det indtil videre er gået: Af de seks killinger, er der nu fire tilbage. De fire har det tilsyneladende godt og tager pent på i vægt, samt er så småt begyndt at kravle lidt rundt. Killingerne er udelukkende blevet opflasket med KMR-mælk, skiftevis af begge ægtefolk, således at det alligevel gav lidt nattesøvn på skift for dem begge, - og held i uheld, - så var det juleferie for den ene part indtil 2. januar og for den anden part indtil 14. januar. så killingerne kunne opflaskes. Her efter er der "ansat en barnepige". Jeg krydser selv fingre for at det videre forløb vil gå godt, til trods for den manglende råmælk:
Tak til jer alle, der prøvede at hjælpe!
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 20 point
Dato : 12-01-06 21:27

det glæder mig at de stadig lever, men jeg har forsøgt at gå på nettet med kandu var totalt lukket, det jeg tænkte på var/er at Inges kattehjem som regel har tilknyttet nogle ammer. Men det er jo ligemeget nu : -)

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 24-11-06 10:31

Tak for svaret 25. - Opdagede jeg ikke havde fået lukket mit spørgsmål, det er snart et år siden. Ja, det er viljen der tæller, så du får en smule point.
MVH Akle