/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel Kadett E 1.4i, årg. 91: Går i stå
Fra : nyfigen
Vist : 1483 gange
500 point
Dato : 22-12-05 21:22

Hej. Min Opel Kadett 1,4i går i stå under kørsel. Hvad er galt?

Jeg har checket følgende:

Når den ikke virker og virker:

Der er tændning på bilen
Der kommer benzin helt op til monopoint indsprøjtningen. (benzinpumpen virker)
Der løber benzin tilbage fra indsprøjtningen. (Tilbageløb virker)
Der kommer IKKE benzin ud af dysen når IKKE vil starte
Der kommer benzin ud af dysen, når den starter
Dysen er lige udskiftet uden resultat

Kan det være benzinpumpen som ikke leverer tryk nok?
Hvis jeg skifter denne og den stadigvæk ikke starter, hvad kan fejlen så være?

Med venlig hilsen Nyfigen.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 22-12-05 22:47

Umiddelbart lyder det som om at det er benzinpumpen der er problemet.
Det virker som om, at pumpen stopper periodevis. Jeg syntes du skal satse, og skifte pumpen.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-12-05 23:00

Det er fordi der er bananer i din udstødning. Fjern dem og du er kørende igen...

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 23-12-05 11:37

Du kan få min for 2000kr

Samme model, årgang osv. (Den skal skrottes pga rust, men motoren fejler intet)

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 24-12-05 02:56

kontroller at der kommer luft ind i tanken, efter undervognsbeh. kan luftrør blive tilstoppet, så der dannes vacum i tanken, tankdækslet er måske tilstoppet, en nem prøve er at aftage dækslet når motoren strejker.

Mvh.K.

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 01-01-06 13:24

Benzinpumpe og benzinfilteret, der sidder lige efter tanken er skiftet - resultat er nedslående:
Den gamle Kadett går stadig umotiveret i stå og kan ikke umiddelbart startes igen.

Måske er det alligevel noget med tændingen ? eller hvad?

Hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 08-01-06 07:22

Det var alligevel noget med tændingen. Opel i Køge fandt fejlen. Det var den dims som strømfordelerdækslet sidder på, der var stået af. Inkl. 1 times arbejdsløn blev det ca. 3500 kr. inkl. moms. Ja - reservedele er dyre.

Hilsen nyfigen