/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Havehegn og afstand mellem spyd?
Fra : Bragesvej
Vist : 1188 gange
100 point
Dato : 22-12-05 20:13

Jeg vil opsætte et af disse klasiske grøne plast havehegn (Solg i ruller) ca 90 cm højt og som bliver sat med spyd/Pinde?
Nu er spørsmålet, hvor stor en afstand skal der være mellem disse "Spyd" trælasthandlen siger en meter?? det syntes jeg lyder af lidt, kan de sættes med to meter eller mere?

Hegnet skal stå op af en hæk.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-12-05 20:23

alt efter hvor meget det skal holde til , og hvor kritisk du er med et det er perfekt lige , kan du sagtens have 2-3 m mellem spydene
du kan evt bruge et par 3x3 tommer stolper i enderne og på midten , så det kan strammes bedre op

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-05 20:26

Hvis det er for at holde din hund inde i haven er en meter passende.
Ved større afstand vil hunden få nemmere ved at grave sin under.

Men det er jo afhængigt af formålet med hegnet.

Hilsen ans og

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-12-05 20:26

Hold dig til max 2 meter, ellers kommer hegnet nemt til at hænge, og det ser ikke pænt ud.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-12-05 20:26

Når hækken vokser ud til sommer, så vil jeg gå ud fra at det er med til at støtte hegnet.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-12-05 20:27

ans...Det er for at holde hunden inde..

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-12-05 12:14

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-12-05 12:31

Tak Bragesvej

Held og lykke med hund og hegn.

God til dig og familien.