/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Sound device"
Fra : dr_scooter
Vist : 596 gange
24 point
Dato : 12-11-02 11:59

Jeg har lige kommet til at slette en såkaldt "Sound device" i mit windows xp pro.

Nu kan jeg ikke bruge mit onboard lyd.

Hvor finder jeg sådan en ny driver.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-11-02 12:40

du kan muligvis finde en her
http://www.driverguide.com

klik på memberlogin

brugernavn = drivers
password = all
------------------------------------

men ellers kan du sige hvilket kort du har ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-11-02 13:06

"dr_scooter" <dr_scooter.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:a05A9.1877$HU.167727@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige kommet til at slette en såkaldt "Sound device" i mit
> windows xp pro.
>
> Nu kan jeg ikke bruge mit onboard lyd.
>
> Hvor finder jeg sådan en ny driver.

Motherboard producentens hjemmeside? Hvis du har haft det installeret, kan
du evt. søge efter ny hardware, så burde den egentlig finde driveren selv...

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 24 point
Dato : 12-11-02 16:41

Hej dr_scooter,

nu ved jeg ikke lige om du har installeret dit lydkort vha. XP-cdrommen i så fald ka' du installere den derfra igen... ellers hvis du har en medfølgende CD-rom til dit bundkort... ellers hvis det er til dit K7S5A bundkort ka' du her downloade, lydkort driverne... vær dog opmærksom på om du har en K7S5A pcb V1.x eller K7S5A pcb V3.x

men her er "C-Media 9738 Codec Sound Driver"... -->
http://www.ecs.com.tw/download/driver_sound_m.htm#cmi9738_028
og "SiS 7012 Sound Driver"... -->
http://www.ecs.com.tw/download/driver_sound_m.htm#sis7012_106
husk at ta' XP driverne der passer til din version af K7S5A...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 13-11-02 09:42

Hej dr_scooter.

Det hele ville være lidt lettere hvis vi viste noget om hva chip dit lydkort køre med! Prøv at klikke dig ind på producenten af bundkortet og find netop det bundkort du har(står i din manuel). Eller hvis det er en samlet computer, fortæl os hvad computer det er ex. dell, compaq, etc.

Med venlig hilsen
Prisme

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 18-02-03 12:08

Tak for svaret strarup.