/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tvivlsom....
Fra : hvidtiger
Vist : 920 gange
50 point
Dato : 22-12-05 13:14

Jeg købte en Pgo G-Max her for 2mdr siden. Jeg havde skrevet nogle ting ned hvad der skulle kigges på til 1000km eftersynet. Bla min benzinmåler som viste forkert.
En af de gode ting ved G-max er, at der er en tank med plads til 7,5l benzin. En meget dejlig ting når man køre 40km om dagen. Men hver gang benzinmåleren var HELT i bund, kørte jeg ind og fyldte på. Men hver gang kunne jeg kun fylde 4,5l benzin i. Dvs at måleren viser ikke kun forkert, men MEGET forkert, da der jo stadig var 3l tilbage. Jeg ved godt, at der er en +/- margen ved de målere, men 3 liter forkert er altså MEGET efter min mening. Det gør det lidt mere træls da jeg skal holde øje med når den viser "tom" at den faktisk stadig kan køre ca 75km mere.
Nå, men det sagde jeg så til forhandleren og de ville de lige kigge på. De mente nu ikke, at de kunne gøre noget ved det. Men jeg mener nu stadig, at der må være en fejl i måleren et eller andet sted, da det ikke er normalt! De tre Pgoér jeg har haft før havde en 5,1l tank og alle målerne på dem var først helt i bund da der var ca 1l tilbage. Det er langt mere præcist..

Da jeg så hentede scooteren igen efter 1000km eftersynet, sagde ham der havde kigget på den, at han havde skiftet måleren. (Havde mine tvivler) Der er ikke to målere der viser det samme. Men sjovt nok er det stadig det samme problem jeg har og der kan kun komme 4,5 liter i når viseren er i bund. Dvs at den viser nøjagtig det samme som den anden. Tror ikke helt på at den er blevet skiftet.

Spørgsmålet er så om det kan være rigtigt at måleren viser så meget forkert og om det er rigtigt at der ikke kan gøres noget ved det?

Det første eftersyn dvs 1000km eftersynet (30ér scooter) plejer det ikke og høre med under garantien og uden beregning?

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-12-05 13:29

Med hensyn til tanken og hvor meget den rummer - er der måske en reservetank på den? Det var der på min gamle knallert men der var så til gengæld ingen benzinmåler...

Jeg ved ikke om indholdet af en evt. reservetank måles med på benzinmåleren - men blot en ide...

M.h.t. serviceftersynet - jeg husker det ikke men jeg mener at jeg har betalt hver gang - men prøv at ringe til en ANDEN forhandler og spørg om dette, det ville jeg gøre.

Held og lykke med den og god jul.

Med venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-12-05 14:03

Jeg havde det samme problem med min nye Scooter. Jeg gik ind i tanken og demonterede svømmeren. Derefter bøjede jeg stangen så svømmeren når længere ned i bunden af tanken. Det er faktisk ikke så vanskeligt. Du kan prøve dig lidt frem. Selvfølgeligt burde mekanikeren have gjort det for dig når du nu selv påviste fejlen, men du kan som sagt nemt ordne det selv. Jeg har indstillet MIN svømmer så der er ½ L tilbage når måleren viser TOM. Hilsen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-12-05 14:04

Hej
Har også en PGO, og når den viser empty, er der 1½ - 2 liter tilbage.
Kører jeg til viseren når bunden, er der lige under 1 liter tilbage
Jeg tror ikke der findes en præcis måler til dem

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 22-12-05 14:13

Hvor sidder den svømmer i tanken? Jeg fik at vide der sad en form for spole!...

Mvh hvidtiger

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 22-12-05 14:16

Tanken sidder ikke bagpå som den gør ved de fleste Pgoér. Den sidder hvor trinbrættet er, hvilket gøt det svært at komme til noget.

Mvh Hvidtiger

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 22-12-05 14:30

Svært eller ej så bør du kunne komme til den. Hvis ikke benzinmåleren er af samme type som min, må du bare prøve at ændre på spolens placering i tanken. Den skal længere ned så den melder TOM på et senere tidspunkt. Men som sagt er det noget din mekaniker skal sørge for. Du kan evt. køre til en anden mekaniker, men så kommer du jo til at betale for det. Da jeg ikke kender din knallert kan jeg ikke hjælpe dig yderligere.

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 15-01-06 13:42

Jeg er ret sikker på at det er fordi at der er afsat et par litre til reserve.. som ikke regnes med på måleren

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 17-01-06 22:06

Tak for svaret arne.jakobsen.