/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
''Javol Javol Javol , Wir Trinken Alcoho~
Fra : kunmikkels
Vist : 4885 gange
50 point
Dato : 21-12-05 23:38

Når jeg i weekenderne går på diskotek osv. hører jeg ret tit en sang hvor der bliver sunget ; ''Javol javol javol , wir trinken alcohol , wir haben keine wasser , so wor trinken alcohol'' .. Jeg har spurgt jeg ved ikke hvor mange , men jeg kan ikke finde ud af hvad sangen hedder og hvem der har lavet den ?
- Nogen der ved hvad sangen hedder og hvem der har lavet den ?

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 22-12-05 00:58

Som jeg er informeret, er det ikke en decideret "sang", men blot en kort drikkevise, hvis oprindelse vist er meget uklar, som drikkeviser ofte er. Den er bl.a. blevet indspillet i en rigtig ringe danceudgave på dbu's cd udgivet i forbindelse med EM 2004, hvor den ligeledes klamme "Vi' fra Danmark" var profilnummeret....

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 22-12-05 01:01

Den er lavet af Shortcutz og er på EM cd fra 2004.

Se her, den er nr 8 på cd´en http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?command=13623

Accepteret svar
Fra : sniperdk

Modtaget 50 point
Dato : 22-12-05 01:05
Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 22-12-05 01:31

Den er for øvrigt inspireret af bandet "The Drinkers" ( http://www.thedrinkers.net/ )

Videoen er her : http://www.kurnik.net/band-drinkers/jawohlvideo.MPG

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 22-12-05 08:21

Johnny Reimer har sunget den engang i 70'erne. Jeg mener den hed, Hello, hello, hello
vi kommer fra Mexico

Kan ikke helt huske det, men noget i den retning.

Et er sikkert...Reimer har ikke selv lavet den, højst en dårlig dansk tekst...

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 22-12-05 08:28

forkert...det var i forbindelse med VM i Mexico

hello, hello, hello
vi vinder i Mexico

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-12-05 11:02

Arrj, det er altså to helt forskellige melodier

I de glade firsere sang vi denne lille drikkevise, når festen var godt i gang...
Mon ikke, det er en af den slags melodier, der er opstået "lidt af sig selv". Et vittigt menneske synger et par strofer, og inden for en måned er det en landeplage...

Det var ihvertfald min oplevelse den gang....

Skål!

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-12-05 11:03

I øvrigt - bare for at være ordkløver, så sang Johnny Reimar "Halli Halli Hallo, vi vinder i Mexico"

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 22-12-05 11:33

okay, så fik vi det sat på plads

Godkendelse af svar
Fra : kunmikkels

Dato : 22-12-05 20:10

Tak for svaret sniperdk.