/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hvor købes en E10 lampe til 9V,0,2A strø~
Fra : steenfibiger
Vist : 890 gange
140 point
Dato : 21-12-05 14:23

Jeg har en udbrændt dværlampe med lommelampesokkel, som jeg tror hedder E10? Strømforsyninen kommer fra en transformator, der giver 9 V DC og 200mA. Hvor køber jeg en erstatningspære i Odense? Den udbrændte lampe har et spejl på den indvendige side af fordampet glødetråd. Kan jeg evt. bruge en LED-lampe i stedet for en gødelampe?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-12-05 17:41

hvis spænding og sokkel er den samme, skulle der vel ikke være noget i vejen for det. men prøv at søge på elektronikforhandlere, de har den slags. der er noget der hedder århus radiolager, og de handler med sagerne. måske kan de sige dig hvor i odense du finder den

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 23-12-05 00:39

http://www.skytronic.dk/product/product.php?s=428.015

Køb denne sokkel og erstatte den så skulle du kunne kører igen
God fornøjelse

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 23-12-05 12:33

Tak for svarene, men det er en misforståelse. Jeg behøver ingen ny sokkel. Jeg mangler en glødelampe!!! Hvor køber jeg glødelampen (pæren)?
God jul,
Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 23-12-05 12:34

Til trimare46: tak for dit svar, men Århus Radiolager skrev at de kun kunne hjælpe mig, hvis jeg kom ud i deres butik.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 30-01-06 13:16

Jeg har desværre endnu ikke fået et brugbart svar.

Annuller spørgsmålet
Fra : steenfibiger

Dato : 10-02-06 14:06

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål. Tak for jeres forsøg på at svare mig.