/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan kommer man af med Norton ???
Fra : fredag
Vist : 522 gange
200 point
Dato : 21-12-05 11:47

Hej, jeg er ved at installere et andet virusprogram Fsecure end Norton (som var på maskinen da jeg fik den), men hvergang jeg forsøger skriver den at den ikke kan installeres før norton er afinstalleret. Jeg har afinstalleret og kan med mit blotte øje ikke finde mere, og har også søgt efter norton......uden resultat. Hvad skal jeg gøre ??

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-12-05 12:06

du skal afinstallere alt der hedder Norton, symantec , live update, live reg

så skal du søge efter symantec og norton og slette det under start-søg - filer og mapper

og som sidste punkt klikker du på start - kør skriver regedit og taster enter , derr klikker du på denne computer - og oppe på rediger - søg
så søger du efter norton og der efter symantec , hver gang den finder noget sletter du det , er det en mappe der har et af navnene skal den slettes og ikke kun linien. når du har slettet en ting søger du vidre med F3 det tager en halv times tid ...

god fornøjelse
D9N

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-05 12:11
Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-12-05 12:40

manse ja det er fint nok , men virker ikke, for den efter lader stadig registreringen i reg.db.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-05 12:47
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-05 12:50

Eller>
http://www.macecraft.com/downloads/

RegSupreme 1.3
eller et af de andre regcleaner programmer på siden.
Fuldt funktions dygtigt i 30 dage.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-05 12:54

fredag>hvilken version ???

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 21-12-05 12:56

det D9N skriver er den rigtige måde at få alt væk, har selv haft gjort det på den måde, og nu er det væk

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-12-05 13:01

Manse stadig så efterlader det registreingen i reg.db. og du kan kun fjerne det manuelt

jeg tror jeg har prøvet alle uninstal programmer og patch osv... men stdig så skal man ikke taste serienr. når man installerer norton efter, det vil sige at registreringen stadig er der , og så må man desværre den tunge vej.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-05 13:06

Du kan ikke finde alt i regedit ved at bruge søge funktionen,alt der skal slettes hedder ikke noget med Symantec,regcleaner fjerner alle tomme/ubrugte nøgler,eller man skal kende hvert enkelt navn på dll/data o.s.v filerne for at kunne finde dem og så håber jeg at Symantec kender den rigtige måde at slette deres produkter på.
Nok om det,det var mit lille bidrag.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-05 13:11

man skal kende hvert enkelt navn på>de står inde på Symantec's hjemme side.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 21-12-05 13:17

Puha, jeg har været meget rundt på computeren nu, men kan stadig ikke installerer. Jeg har win XP.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-12-05 13:19

fredag har du søgt alt igennem i reg. db ??

Kommentar
Fra : NOzone

Dato : 21-12-05 13:44

Hvorfor ikke bare bruge den her?? http://www.pctools.com/registry-mechanic/

Den har virket for mig da jeg skulle af med mit norton

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-12-05 14:01

Nozone fordi den ikke fjerner registreringen af norton , men kun nogle af henvisningerne ....

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 21-12-05 16:01

og så er der jo også dette værktøj som er yderst efektivt , tag nu og prøv den
http://www.majorgeeks.com/Norton_Removal_Tool_SymNRT_d4749.html

og for tidliger versioner
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-12-05 16:09

hunter det er samme problem

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 21-12-05 19:27

er det fredag eller D9N der har problemmet
for hvordan D9N sige at det er samme problem ?
for her står jeg af

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-12-05 20:11

Prøv at gå til C: windows/prefetch og se om der skulle være noget fra Norton.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-12-05 21:29

hunter nej jeg har ikke problemet men har haft det en hel del gange på kundernes maskiner.
derfor har jeg også prøvet et hav af programmer osv. og det ender med at jeg skal fjerne det manuelt i Reg. DB.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 22-12-05 16:31

D9N sorry for jeg var ellers ved at blive forviret.
men næste gang så prøv dette program for det virker
http://www.majorgeeks.com/Norton_Removal_Tool_SymNRT_d4749.html

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-12-05 16:54

Hunter det er skam prøvet flere gange , og det efterlader stadig registreringen af norton i reg. db..

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-01-06 09:13

Hej,

det lykkedes mig aldrig at komme af med norton, har nu taget beslutning om at beholde Norton.

Ellers tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 06-01-06 09:19

hmmm hvis du fjerner den mauelt som beskrevet , så er den væk ... og det er 100% sikkert
men der må INTET efterlades i registrerings databasen.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-01-06 09:24

Jeg syntes at have fulgt alle vejledninger, men alligevel har Fsecure installationsprogrammet meddelt at den ikke kunne installeres fordi der var noget norton på maskinen.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 06-01-06 11:45

hmmm og du har husket at afinstallere live update, wmi og Live reg ?? i tilføj fjern ???

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-01-06 11:55

JEPS

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 06-01-06 13:59

og søgt på dit c: drev efter alle filer der hedder symantec eller Norton ?? og med avanceret søgning så den søger i skjulte filer om mapper... prøv evt at søge efter liveupdate filer ... det ka også være de ligger der stadig i en mappe der ik hedder symantec...

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 04-03-06 23:04

Hej Fredag - Du skal bruge værktøjet Rnav til at fjerne norton totalt - her er den til 2003 versionen.
Jeg vil æde min hat på at den virker hvis det er samme version , har den problemer med at slette noget skal du køre den i fejlsikret - du kommer i fejlsikret med F8 ved opstart .....
ftp://ftp.symantec.com/misc/consumer/Rnav2003.exe ->norton 2003

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 04-05-06 11:24

Hej Fredag

Lad være med at give op men prøv med dette link som der også er en anden der har skrevet om

http://www.majorgeeks.com/Norton_Removal_Tool_SymNRT_d4749.html, det har klaret det for mange andre.
Det ville være synd at du skal beholde Norton blot fordi det program ikke er til at afinstallere. Det er jo i forvejen ikke et af de bedste programmer, hverken til at fange vira og så er det jo nok et af de programmer der bruger flest resourcer.

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 25-06-06 14:41

Hvad for en computer har du??

altså hvad for et firma har lavet computern???

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 25-06-06 15:16

->Figofidel - det er noget software der skal fjernes - så er det jo komplet ligegyldigt hvem der har bygget den

jeg vil tro at brugeren har fået det fjernet nu ?????