/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6610i Æ,Ø,Å
Fra : Manse9933
Vist : 3974 gange
500 point
Dato : 21-12-05 10:15

Hej Alle
Jeg har anskaffet mig en Nokia 6610i og spørgsmålet er,hvor finder jeg Æ,Ø,Å når jeg skal skrive diverse beskeder,æ,ø,å findes åbenbart ikke på samme måde som på min anden mobil tlf(Alcatel).
Jeg ved godt man kan finde speciel tegn hved at taste på * men det er ikke den ægte vare, a med to prikker over= æ (svensk)o.s.v.
Så er der nogle der har et tip til salg
Dansk baseret/brugergrænse flade tlf.
Kan ikke finde det i bruger manualen,JEG ER MÅSKE HVED AT BLIVE BLIND,MOARRRRR.

Manse9933

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 21-12-05 10:26

når du f.eks skal bruge ø, trykker du på o du trykker lige til ø'et kommer, æ og å er på a

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-05 10:30

Ej jeg er vist ikke helt vågen.... når du vil have ø trykker du på o og derefter *, så kommer den ægte vare, måske du bliver nød til at trykke 1/2 gange på *

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-05 10:35

Tak for svaret Nordsted1
Perfekt.
Tak skal du have.

Manse99æ,ø,å33

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-05 10:37

Nordsted1>Det virker på den måde som du har beskrevet.

Kommentar
Fra : Samsung

Dato : 21-12-05 10:38

Hej Manse9933

Æ og Å ligger i 2 tallet...

altså hvis du trykker 5 gange på 2 tallet kommer "Æ" frem i displayet..

hvis du trykker 6 gange kommer "Å" frem.

Ø ligger i 6 tallet(5 gange tryk på knappen så kommer den frem i displayet)

Håber at det er til at forstå...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-05 11:07

Manse9933... tror nu alligevel jeg snupper en lur om lidt , min beskrivelse som nr. 2 er hvis du skriver hele ord, f.eks hvis du vil har sød skriver du sod, og trykker *, hvis altså du har stavekontrollen aktiv

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-05 11:15

Okay,godt tip,
snork godt og lad dine omgivelser tilgive dig zz