/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
3 hunde sammen
Fra : snusi
Vist : 960 gange
150 point
Dato : 21-12-05 08:22

Sherry på næsten 2 år, Snapsi 5 år, begge terrier og Fie som er en pomeranian på 4 måneder. De to første er mine, den sidste er kommet til fordi min datter er flyttet fra kæresten og derfor kommet hjem igen.
Jeg har været hjemme i en måned og vi har haft Fie boende 10 dage nu, men jeg er lidt nervøs for hvordan det skal gå når de skal være alene når jeg igen skal arbejde. Snapsi har "fortalt" Fie hvem der bestemmer af de to, men Sherry som i forvejen er en sky hund, får en meget hård behandling af Fie, men det er fra Fies side bare hvalpeleg. Jeg har et par gange sat Fie på plads når jeg synes det er for meget for Sherry. Fie bider i Sherrys ører, ben og helst inde i baglåret på Sherry.
Hvad gør jeg når de skal til at være alene 4 timer daglig. Skal jeg lukke Fie i et rum for sig selv, eller er det bedst at de bliver sammen. Fie er jo heller ikke stueren endnu, så jeg vil helst ikke have hende alle steder når vi ikke er hjemme.

snusi

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 21-12-05 09:10

Hej Snusi

Jeg har selv for 2 uger siden fået en hvalp, efter min egen handhund Nero som er 5½ år og vant til at være alene.

Den lille han (Rolf) har også været hård ved den gamle farmand, og bidt ham i ører osv., men nu har den gamle Nero fortalt hvem er herre i huset, og de kan begge godt væer alene hjemme i hele huset en hel dag uden der sker noget.

Jeg syntes du måske skal købe et udstillingsbur til Fie, som hun lærer er hendes hjem og når de så bliver ældre skal Sherry nok selv være med til at sætte grænserne for hvad han finder sig i.

Hvis der er hundetræning i nærheden af hvor i bor kan det også væer en god ide at tage alle 3 hunde med der over og tage en snak med nogle af dem der træner hunde, som måske kan give dig et godt råd.

Poul Jørgensen der er formand for Dansk Pomeranian klub har i mange år haft flere hunde sammen, og jeg er sikker på du hos dem også kan få gode råd. Du kan ringe til Poul eller hans kone Edith på 5822 3127, eller du kan sende en mail til klubben på'
pouljens@post2.tele.dk

Jeg håber dette lille råd kan bruges og i ønskes alle sammen en god jul og et godt nytår

Venlig hilsen

Frank Sørensen og de hvide schæfere Nero samt Rolf

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-12-05 09:23

Du skal bare starte med at lade dem være alene kort tid og øge tidsrummet, så får du en fornemmelse af hvordan de omgåes hinanden når du ikke er hjemme. Mit gæt er, at de sover. Samtidig vil de vænne sig til at være alene sammen.

At hvalpen er utålelig sammen med en større er så ganske almindeligt, og på et eller andet tidspunkt vil den voksne få nok og sige "bøh" til den unge og dermed dæmpe frækheden.

Jeg tror ikke du skal være urolig.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 21-12-05 10:40

Som jeg har skrevet har jeg selv de to terrier, som det er gået fint med at sætte sammen. Jeg har haft dem begge fra de var 8 uger, og da gjorde jeg som der er skrevet. Kort tid alene og derefter forlænge tiden.
Jeg har faktisk tænkt på det med et bur. Det er ikke meningen at Fie skal blive her, hun skulle gerne flytte med min datter når hun finder en lejlighed.
Sherry har sin plads i bryggerset. Snapsi har pladsen under et skab i entreen (selvvalgt) Jeg ville nu egentlig gerne have at Fie skal være i bryggerset, bla fordi hun kan finde på at ødelægge ting og som skrevet, er hun ikke stueren endnu. Men jeg skal jo så flytte Sherry, og vi kan mærke at Sherry trækker sig endnu mere tilbage nu Fie er i huset, og så er det jeg ikke synes det er fair at jeg også tager hendes plads og giver den til Fie, men i det rum har vi jo fliser på gulvet og det er lidt lettere at gøre rent end hvor der er tæpper.
Sherry er meget sky overfor hunde og mennesker. Jeg har været til træning med hende det første halve år. Hun er glad for os mennesker her i huset og også for Snapsi

snusi

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-12-05 13:01

Er Sherri en han-hund? og Snapsi en hun-hund?

Jeg har selv en han-hund der er god til hvalpe, men den reagerer anderledes overfor en irriterende han ctr. en hun. Hans lunte er ganske enkelt længere overfor hun-hunde, da han ikke vil "ødelægge" sin chance når hunnen bliver kønsmoden. Det er sjældent at han sætter en hun-hund på plads, men kan sagtens sætte en han-hund på plads.

Giv Sherri tid til selv at sige fra - min erfaring er, at hunde selv plejer at finde ud af det når de får lov.

Held og lykke,

AMP

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 150 point
Dato : 21-12-05 13:12

Hej snusi
Hvis du har plads til det i dit bryggers kunne du opstille en kravlegård til hvalpen, så kan de begge være derude uden at komme til at gøre hinanden noget og du er også sikker på at den lille ikke laver noget den ikke må, det ville jeg gøre og det giver på længere sigt også mere ro, din datter ville også have glæde af at hvalpen får lært at kravlegården er dens plads når der skal foregå noget den ikke kan deltage i.
MVH Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 21-12-05 13:31

Tak for svaret bevi54.

Det var en super idè. Det er tæver alle tre.

Rigtig god jul til jer alle.

snusi

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 21-12-05 13:36

Tak det var fint at du kunne bruge foreslaget og god jul til dig snusi og din familie
mvh Bevi54