/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
S-video
Fra : ivanovic1
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 12-11-02 08:52

Er s-video ens overalt i verdenen??

Hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-11-02 11:26
Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 12-11-02 12:51

Ok men hvis man har et fjernsyn der understøtter s-video, men computeren kan kun løre NTSC og ikke PAL vil der så komme farve på fjernsynet.

Hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 12-11-02 12:51

Ok men hvis man har et fjernsyn der understøtter s-video, men computeren kan kun løre NTSC og ikke PAL vil der så komme farve på fjernsynet.

Hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 12-11-02 12:56

nej.....NTSC og PAL er to formater....opløsninger osv. Farverne vil være dem som fjernsynet kan klare ikke milllarder osv

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-11-02 22:09

joh, det er det vel.

men man kan sagtens sende et amerikansk tv-signal (NTSC) over s-video såvel
som det europæiske (PAL).
det kræver blot man har et fjernsyn der forstår begge signaler.

"ivanovic1" <ivanovic1.news@kandu.dk> wrote in message
news:Mg2A9.1819$HU.150874@news010.worldonline.dk...
> Er s-video ens overalt i verdenen??
>
> Hilsen Ivanovic1
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 19-11-02 04:01

"ivanovic1" <ivanovic1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Mg2A9.1819$HU.150874@news010.worldonline.dk...

> Er s-video ens overalt i verdenen??

S-Video er det gængse udtryk for Y/C som er billedfremføring af et encoded
videosignal der er splittet op i hhv sort/hvid og farve, så de 2 dele af
billedet ikke inbyrdes laver interferens som de ellers gør i composite
(sammensat). Så
S-Video er ens overalt, men den timebase/encoding signalet har kan være
forskellig. (NTSC eller PAL)

Går man et trin længere op havner man i Component formatet (Y/Cr/Cb) hvor
også farverne begynder at blive splittet op, aller øverst på ranglisten har
man så den bedste anaolge standard: RGB

TBC

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 19-11-02 15:11

Tak for svaret TBC.