/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
uspecificeret rejser
Fra : Nik_
Vist : 863 gange
20 point
Dato : 20-12-05 20:04

Hvad får rejseselskabet ud af at have uspecificeret rejser? Hvorfor er det at man først kan få hotellet at vide når man ankommer? Altså de må da også selv skulle have lidt styr over det. Jeg kan ikke se hvordan det kan være nemmeste for dem..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-05 20:36

Det er som regel rejser som har været solgt, men hvor turisten har måtte melde afbud pga sygdom f.eks, de flysæder vil selskaberne jo gerne have fyldt ud igen, først sent finder selskaberne jo ud hvilke hoteller gæsterne skulle have været på, så derfor kan de ikke i god tid vide hvilke hotel det kan blive på.

Hvis jeg ellers har forstået dit spørgsmål rigtigt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-05 20:42

Når du køber en uspecificeret rejse uden navngivet hotel/lejlighed ved rejseselskabet ikke hvor der er ledig plads, fordi der stadig kan købes pladser på navngivne hoteller/lejligheder. Selskaberne har flere pladser ledige på destinationen end der er plads i flyet.

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 20 point
Dato : 20-12-05 22:04

Hvis du således køber en uspecificeret rejse på et tidspunkt, hvor mange mennesker gerne vil ud og rejse, så er din chance for at havne på et godt hotel ikke så stor, som hvis du vælger at rejse udenfor sæcon. Udenfor sæcon er ikke alle gode værelser på gode hoteller booket, så der er der større sandsynlighed for at du bliver placeret et godt sted. Rejsegæsterne bliver glade og vil tale godt om rejseselskabet, så det er god reklame. Men i tilfælde af at de får solgt nogle af de dyre billetter i sidste øjeblik, kan de jonglere rundt med de "uspecificerede" til sidste øjeblik.
Jeg rejste med en veninde til Mallorca i slutningen af september, og vi købte en uspecificeret rejse til 3000 kr. Vi havnede på det lækreste 4* hotel og fik egen 2-værelses lejlighed med terrasse og et lille køkken. Det var prima!
I flyvemaskinen talte vi med andre, der havde købt en uspecificeret rejse ligesom os, men de havde købt den senere og havde fået den billigere. il gengæld havnede de ikke i ligeså godt et område som os og fik ikke samme standard hotel.

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 22-04-06 19:06

Tak