/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD formater
Fra : TheOsirisDK
Vist : 337 gange
50 point
Dato : 20-12-05 17:09

Har lige lag t en dvd film over på min comp... problemet er dog at filmen i ig selv er 5 gb.
Mine dvd'er 4.7.... Hvordan virker det? Kan Nero få det ned på en 4.7?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-12-05 17:12

Nerovision kan krympe den, så den passer til disken.
Hent en prøve version her.
http://www.nero.com/eng/index.html

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 20-12-05 17:26

HVORdAN? Jeg har Nero 6... Skal jeg bare klikke "lav dvd film" og så vælge de filer jeg skal have?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-12-05 17:38

Ja, hvis du kan få den til at være på din DVD, hvad jeg tvivler på den kan.
Den kommer sikkert med en melding, om at sætte en anden form for DVD i.
NeroVision kan lave din Dvd, så det passer.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 20-12-05 18:23

Den fryser hele tiden!
Jeg brugte SmartRipper til at lægge filmen (flere .vob filer) over på HD'en og så tog dem derfra... har det nogen betydning?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-12-05 18:35

Nero 6 kan ikke håndtere de filformater.
Hent Nero, den kan, husk at lægge/trække alle filerne over i Vision

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 60 point
Dato : 20-12-05 18:39

Mener ikke Nero 6 har Vision, ellers kan den.
Der plejer at være 3 filtyper, i en DVD
Ellers se her.
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 20-12-05 21:54

K, den sidste vil jeg godtage som et svar¨
Btw, Nero 6 har Vision og den spurgte også om jeg ville lave de 6 .vob filer om til 1, så den kan tilsyneladende godt håndtere dem. Det at den frøs på 100% skyldes forhåbenlig en one-time-glicht...

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 21-12-05 14:30

Doh... erm, Nero Vision kunne skære 2 gb af min film ved at reducere kvaliteten...
Nu mangler jeg bare 1 gb for at den kan være på en almindelig DVD... :-/
HELP!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-12-05 17:59

Bruger selv Nero, og den kan altså godt krympe den.
Har haft en film på 6 giga, som den pressede ned på en almindelig skive, uden tab af kvalitet.
Men det er muligt, du kan krympe den endnu mere med Movie Maker, men så sænker du også kvaliten.

Kommentar
Fra : sofus.dk