/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Undertekst
Fra : Simmaster
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 20-12-05 10:14

Jeg har downloadet en dvd på nettet, den er uden tekst, nu har jeg fundet danske undertekster på nettet. Men, hvad skal jeg bruge af programmer til at brænde dem med ned på dvd'en?

Jacob

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 20-12-05 11:32

Jeg har ikke selv prøvet.. men der er et par guides til hvordan man gør på denne side.. Har hørt at det skulle være nemt.. men ved det ikke.. prøv

http://www.piratgruppen.org/rubrique.php3?id_rubrique=2

->Brommi

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 20-12-05 11:33

Søg på siden efter "undertekster" så kommer der nogle forskellige resultater frem.. fordelen ved den side er at det er på dansk.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 20-12-05 14:13

BSplayer kan ihvertfald vise hentede tekster på film, men om du kan bruge det til at brænde med, ved jeg ikke

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-06 02:44

Det kommer lidt an på om du har hentet en komprimeret film (Divx eller Xvid) eller om du har hentet den som en hel dvd, som bare mangler underteksterne, Hvis det er komprimeret video kan du sikkert hente DivxToDvd fra VSO (Version 1.99.24), fra samme sted som du har hentet filmen, kan findes på emule eller de fleste torrent sider, men hvis det er hentet som en HEL ukomprimeret video, kan vi lige vende tilbage til snakken, for jeg kan ikke lige huske hva det program hedder man bruger til den slags, men jeg vil da undersøge det, men HVIS du henter film på nettet er et godt råd ikke at hente de store ukomprimerede dvd'er medmindre der står klart og tydeligt at der er de undertekster på som du ønsker, for det er trods at væsentligt hurtigere at hente en Divx, og derefter konvertere den, men en ting er sikkert med alle film, skal du huske at tjekke underteksten om den passer rigtigt ind i filmen.
ellers kan man gratis hente Divx Subtitle Program på nettet så man selv kan sidde og lege med at få den til at passe, selvom det godt kan ta sin tid hvis man vil ha det perfekt..

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 15-01-06 23:26

Tak for svaret steno.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 15-01-06 23:55

Selv tak !
Venlig hilsen
steno