/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
kurvetekst
Fra : bruuno117
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 20-12-05 09:51

Jeg sidder her og leger med adobe illustrator, jeg skal have lavet et "Miljøcertifikat" til en hjemmeside, men nok om det.

Jeg skal have placeret noget tekst inden i en kurve. Jeg kan snildt få teksten til at ligge uden på kurven, men hvordan får jeg den til at ligge inden i kurven ?

Hvis der er en der kan hjælpe med det, ville det gøre min dag en hel del bedre.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 20-12-05 10:46

Læg en usynlig kurve indvendigt,gør som du plejer, og udvid eller sammel kurven til teksten passer.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 20-12-05 13:11

her er et eksemple på hvordan det skal se ud http://atlas.walagata.com/w/bruuno117/miljodiplom03.gif. Det er tallene jeg har problemer med, hvordan for jeg dem til at ligge på den måde ?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 20-12-05 13:32

Linket virker desværre ikke

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-12-05 09:04
Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 17-01-06 10:56

• lav din ovale cirkel i den form som du ønsker.
• Vælg tekstværktøjet som skriver med udenvendig på din kurve
....når du så har skrevet din tekst.
• Så vælger du den hvide pil og - så kommer der et sted i cirkelen en lille tynd streg...tag ved den med pilen og træk den ind i cirkelen og slip.
• Nu kan du skrive indvendig i cirkelen. :)

Mvh Mads