/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
mælketænder som 17årig??
Fra : flipper89
Vist : 782 gange
296 point
Dato : 20-12-05 07:26

hej jeg er en dreng på 17 som stadig har mælketænder og som nu endelig har taget sig sammen til at søge tandlæge:(

Har det ikke så med det, så er der ikke nogle som kan give svar på hvor normalt det...

tænk at rende rundt som 17årig uden tænder i heke bagmunden:'(

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 306 point
Dato : 20-12-05 07:32

Han skulle se at fået taget et røntgenbillede, min søn f.eks har nogle kindtænder som han aldrig får skiftet fordi der slet ikke kommer nye tænder, dvs hans mælketænder skal holde hele livet ikke fordi det behøver at blive et problem, men der skal passes ekstra på dem

Kommentar
Fra : flipper89

Dato : 20-12-05 07:39

okay nordsted.. men mælketænderne kan godt holde hele livet hvis det er? og hvor gammel er din søn?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-05 07:40

flipper89.... prøv at spørg dine forældre om de f.eks har alle deres visdomstænder, måske et underligt spørgsmål, men der er faktisk flere og flere der ikke får dem, og når der ikke er anlæg til at få dem, kan det gå i arv, så det kan være
forklaringen, til dine manglende nye tænder, det er ikke helt så usædvanligt, at beholde sin mælketænder hele livet, og det kan de godt, da roden ikke forsvinder, som da du skiftede dine andre tænder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-05 07:43

flipper89... min søn er 18 år. Hvis du ikke kommer til at skifte tænder, så snak med tandlægen, hvis du på et tidspunkt bliver nød til at få lavet en protese (kunstige tænder), er der en mulighed for, at du kan få det offentlige til at betale, hvis du får lavet papirerne før du bliver 18 år. Min søn fik ikke disse papier, da tandlægen sagde det ikke blev nødvendigt, hvordan han kunne sige det, ved jeg ikke, men snak med tandlægen om det.

Godkendelse af svar
Fra : flipper89

Dato : 20-12-05 07:46

okay tak nordsted... du har været en go' hlælp:)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-05 07:50

flipper89.... håber da i hvert tilfælde, at du ikke er urolig mere, for det er ikke noget problem, og ikke så usædvanligt, god jul

Kommentar
Fra : flipper89

Dato : 20-12-05 07:53

hehe.. tak i lige måde du.. og hils din søn:D