/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Udstyr til en nybegynder inden for DJ
Fra : Alichu
Vist : 1530 gange
220 point
Dato : 19-12-05 19:54

Hej alle sammen!!

Som mit spørgsmål lyder.
Jeg er en nybegynder inden for faget "DJ" udstyr, jeg ville spørge om det var noget i kunne hjælpe med?
Som sagt skal have noget begynder udstyr, ikke for dyrt men effektivt og godt!

Jeg håber inderligt i kan hjælpe mig med dette problem, og at i kommer med nogle kvalificeret svar :)!

Hilsen DJ n00b'en :D

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 19-12-05 20:04

Måske skulle du overveje at købe noget brugt... nyt DJ udstyr er temlig dyrt.

Prøv evt. Den blå avis.

Kommentar
Fra : Alichu

Dato : 19-12-05 20:37

Jeg vil helst have det nyt, som sagt udstyret behøves ikke og være SUPER men er kvalitet og kan de fleste ting.

Accepteret svar
Fra : olefahnoe

Modtaget 230 point
Dato : 19-12-05 20:55

Tja du skal ha en mixer to cd afspiller og forstærker og højtaler

Så er du klar til at øve dig i
Beatmix
Cutmix
Fade (mix)
osv

ved ikke hvor gamle du er men jeg arbejder i en ungdomsklub hvor du har alt udstyret som de unge kan bruge frit og øve sig.

så hvis du har en ungdomsklub og du ikke er for gamle til at komme der så prøv at gå der ned og leg med udstyret lidt inden du køber selv

Der er også mange mobildiscoteker er godt kan bruge DJ's der vil spille for ingenting

Hvis du er for gamle til en ungdomsklub så undskyld

fandt lige et link til et sted hvor man kan købe udstyr
http://www.showtech.dk/group.asp?group=51&sub=51

Men der er mange flere der ude

lige et råd. vent med at købe det super nye udstyr de grundlæggende ting kan man lære på billigt udstyr.

Kommentar
Fra : Alichu

Dato : 19-12-05 21:19

Det er så nu jeg spørg, hvad skal jeg gå efter?
Og hvad er godt og hvad er ikke godt?

Jeg ved ikke en skid om det desværre..

Så hvis i lige gider og skrive det så giver jeg points og alt det der..

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 19-12-05 23:43

jeg ved ikke hvad der er godt og ikke er godt

men jeg mener bare at hvis du skal til at starte så en det bilige udstyr eller mellemklasse
godt nok til dig
du skal jo ikke spille jobs på NASA eller et kæmpe halbal lige med det første

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-12-05 05:38

Kig ind på www.arteq.dk de har udstyr også nogle gange brugt, sender gerne.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Alichu

Dato : 20-12-05 11:09

Tak for svaret olefahnoe.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-12-05 11:23

Brugt kram er der bunker til salg af. Jeg har har faktisk en ordentlig stak jeg er træt af at flytte på. F eks 4 hornladede bundkasser med 15" + en enkelt båndpass subwoofer med 2 x 15" (den bør man nok bygge om til noget andet) + to topkasse med 15" + horn.

Indenfor højttaler er det klart fedest selv at bygge. Så får du mest for skejserne.

Skriv evt på hvac(sanbela)sol.dk