/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Amitech freenote 4502
Fra : wolffi
Vist : 452 gange
300 point
Dato : 19-12-05 19:39

Jeg har fået den store "fornøjelse" at skulle bøvle med denne bærbare.
Den har fungeret upåklageligt med en projektor i årevis indtil en dyr tekniker indlæste et TV kort.... :=(
styresystemet er Windows ME.
Problemet er at jeg ikke kan komme i kontakt med styresystemet.
Når jeg starter laptoppen op - ser jeg ind imellem win me skærmbilledet - nogle gange kan jeg nå helt frem til log on billedet.
Derefter får jeg sort skærm.

Jeg har brug for at starte op i fejlsikret tilstand -men det kan jeg ikke - F8 virker ikke.....
trykker jeg ctrl alt + del får jeg billledet af igangværende programmer - men boksen er tom.....

er der én der kan forklare mig hvordan jeg får startet op i fejlsikret tilstand - så jeg kan fjerne det indlæste software til TV kortet (Pinnicale)?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-12-05 19:47

Tilbage til teknikeren med den, der må være garanti på det udførte arbejde.

Good Luck

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-05 21:51

Hvis du har diskettedrev.
Og har startdisketten + ME cd
Så vil jeg håbe at du ligesom i win 98 (samme familie) kan rulle ME henover uden at miste filer og programmer.
Men jeg kender ikke ME

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 19-12-05 21:56

Jeg har nu arbejdet lidt mere med problemet.
Jeg kan nu logge på - men stadig med sort skærm til resultat.
Det er ligesom om der er en sort skærm foran et eller andet....fordi:
Når jeg tvangslukker pc'en - kommer der ganske kortvarigt et lille billede midt på skærmen.
Jeg kan ikke nå at se hvad der står, men det ligner det kendte - ca. 3 x 6 cm - grå baggrund - og et ikon i venstre side - noget rødt/gult - og så noget tekst ved siden af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-05 22:20

Ja det er måske skærmindstillingen der er helt hen i vejret.
Men du skal ind via F8 fejlsikret tilstand, så du kan slette den forkerte skærm/kort-driver.
Prøv at tryk F8 hele tiden under opstart klik klik klik klik klik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-05 22:23

Kan du logge på som en anden bruger så der måske kommer en standard profil.
logger du på som administrator

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 19-12-05 22:29

Har du mulighed for at logge på som en anden bruger? Så kunne det jo tænkes at der ikke ville komme en sort skærm.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 19-12-05 22:33

haha.. okai.. der var eyvind hurtigere end mig

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 19-12-05 22:34

Jeg logger på som administrator, der er kun denne ene bruger på denne pc - så vidt jeg husker er denne ene bruger sat til admin.
det er godt nok en sej "gut" denne pc - genstarter ca. 5- 7 gange før jeg igen får et ok logon...derefter sort skærm....jeg så nu lidt mere af det billlede der kommer i tvangsnedlukningsfasen - det er en turkis dør med en rød pil.....og jeg tror der staår ordet "vent...."

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-05 16:42

Ok du kommer til logon.
Kan du her h-klikke på skrivebordet>egenskaber.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 21-12-05 16:44

Hvis du har diskettedrev.
Og har startdisketten + ME cd
Så vil jeg håbe at du ligesom i win 98 (samme familie) kan rulle ME henover uden at miste filer og programmer.
Men jeg kender ikke ME

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 21-12-05 17:22

Eyvind,
Så er jeg tilbage... ingen ændring - jeg kan ikke komme så langt, at jeg når ind til skrivebordet. Har genetablerings cd'er - det er nok min sidste mulighed for at få liv i pc'en.
På cd-rom pakken står at egne programmer m.v. skal genindlæses - det var det jeg frygtede.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-05 17:28

Med nogle genetablerings cd'er kan man nøjes med at indstallere systemet.
Så hold øje med det når du starter processen.

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 21-12-05 18:31

så har jeg formateret og installeret igen - tak for forslagene - Eyvind

Godkendelse af svar
Fra : wolffi

Dato : 21-12-05 18:32

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-05 18:35

Ok