/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sidehoved
Fra : bjarnebr
Vist : 1027 gange
100 point
Dato : 19-12-05 19:04

Jeg har lavet en brevstandard med mit navn og adresse mm. som sidehoved, hvordan får jeg Word (2003) til kun at indsætte sidehovedet på den første side og ikke på alle de andre sider?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-12-05 19:08

Hmmm... jeg tror ikke, at sidehoved og sidefod kan holdes til første side. Men i stedet kan du lave en skabelon, hvor de nævnte oplysninger står som en del af dokumentet. Evt. i teksboxe uden rammer osv.

Glædelig jul.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-12-05 19:19

Jo, du gør første sidehoved unik (Skiller det fra alle de andre sidehoveder)
Se videoen her ved at trykke på videoikonet:
http://office.microsoft.com/da-dk/assistance/HA011542131030.aspx
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-12-05 19:20

bjarnebr

Gå i Filer - Sideopsætning - Fanebladet Layout - Sæt "flueben" i: Speciel 1. side - tryk så Ok

Opret så din sidehoved eller om nødvendigt slet sidehovet på de efterfølgende sider du har.

Prøv ellers at skrive Sidehoved 1. side i hjælpefunktionen.

Good Luck

Clou

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-12-05 19:22

Jow jow da.

Du laver din forside af brevskabelonen - derefter Indsæt, Sektionsskift, Lige side, OK. (dette giver dig en ny side, som kan laves anderledes end den første.

GÅ ind i Side-hoved, klik på Sammenkæd med forrige side, således at den bliver "slukket".

Herefter kan du lave din side 2, som du ønsker.

Sidefoden på side 1 og 2 etc. kan godt sammenkædes, så sidenummerering bliver fortløbende. I Sidefod lader du bare være med at klikke på Sammenkæd med forrige side.

Håber, jeg har kunnet gøre det forståeligt! Ellers spørger du bare igen.

Hanne

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-12-05 19:23

Sorry. Den havde jeg overset :S

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-12-05 19:25

clou's kan også bruges, jes

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-12-05 19:32

.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-12-05 19:55

jeg har uploaded en beskrivelse af hvordan sidehoved/-fod fungerer.
Den er i tidernes morgen lavet af Leo Heuser:
http://www.hcma.dk/eksperten_uploads/forskellige_sidehoveder.doc

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 19-12-05 20:00

Ingen af jeres forslag virker, da jeg har lavet en skabelon der når jeg har slået "vis alle tegn" til (det omvente P) viser mig hvor jeg skal skrive navn og adresse så det kan ses i en rudekuvert.
Forslagene fra Pallehansen og CLOU bevirker bare at jeg ikke har et sidehoved på side 1 og forslaget fra camillasmoster bevirker at jeg har sidehoved men ingen tekst på side 1. jeg har også prøvet at gøre som camillasmoster foreslår men nederst på side 1. så får jeg en gentagelse af sidehovedet fra side 1. på side 3

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 19-12-05 20:04

Mens jeg skrev mit indlæg kom forslaget fra hcma, men det har jeg først tid til at prøve senere i aften, for nu kommer der "JUL I VALHAL" på TV2

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-12-05 20:18

bjarnebr

Prøv at åbne dit dokument igen, følg min ovenstående "opskrift", åbn derefter Sidehoved og tryk på Ikonet Næste, slet så sidehovedet der. Så skulle det være væk, det er det på mine sider

Good luck atter engang

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-12-05 20:18

bjarnebr

Prøv at åbne dit dokument igen, følg min ovenstående "opskrift", åbn derefter Sidehoved og tryk på Ikonet Næste, slet så sidehovedet der. Så skulle det være væk, det er det på mine sider

Good luck atter engang

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-12-05 20:20

Undskyld at den kom ind 2 gange, jeg var ikke tålmodig nok, og trykkede derfor 2 gange på Send

Clou

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-05 22:03

Jeg har godt nok kun Office 2000 (har haft 2003, men der var for meget, der ikke virkede, så jeg gik tilbage til 2000) - og her kan man i hjælp-funktionen skrive Sidehoved side 2, og så kommer hele forklaringen på, hvordan man gør.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-12-05 23:26

Min forklaring skal gøres i den rækkefølge, som den er skrevet. Jeg har erfaret, at det driller, hvis man gør det i forkert rækkefølge.

Har samtidig oplevet, at det kan drille uanset, hvad hulen, man så gør

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-12-05 01:33

Jeg har prøvet alle de forskellige løsningsforslag uden at få det til at virke, og i hcma's skrift kunne jeg ikke forstå billedsproget, det eneste svar der virkede var da jeg fulgte anvisningen fra hvaderikkeibrug, så derfor har jeg valgt at sige: Tak for svaret hvaderikkeibrug.