/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
tørre trædepuder
Fra : pivpiv80
Vist : 2772 gange
20 point
Dato : 19-12-05 15:26

Vores lab har enormt tørre trædepuder på alle poterne, det er den største der er mest tør.
Hun går ikke en masse på asfaldt da vi går på marker og haver og lign*S*

Hvad kan man gøre??

Accepteret svar
Fra : CamillaD

Modtaget 30 point
Dato : 19-12-05 16:12

Hej pivpiv80.

Herhjemme bruger vi kopattesalve til hundens tørre trædepuder.
Især har hun brug for det om vinteren med alt det vejsalt og kulde. Vi børster lige poterne af før brug af salven.
Kopattesalve kan købes mange steder, men vi bruger Matas' egen.

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-12-05 16:13

Smør trædepuderne ind med en god creme uden parfyme, med Aloe Vera, hver aften - gerne lidt fed creme beregnet til mennesker. Om dagen bruges her i vintertiden Potevoks.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 19-12-05 16:27

Der er en variant af Kopattesalve, der har bivoks i stedet for Klorhexidin eller noget i den retning. Den hedder Agrysan pattesalve. Hvis du smører poterne grundigt ind i det, og så giver dem en gang potevoks bagefter, så skulle din hunds poter kunne klare sig. Du kan gentage behandlingen lige så tit det behøves, da ingen af tingene er giftige.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-12-05 16:42

Jeg bruger osse kopattesalve. Det er billigt i Netto (20 kr for 200ml) så jeg bruger det til mange forskellige ting, og altså også til Silkes poter. Hvis der er meget frost, sne og salt, så giver jeg hende et lag vaseline på trædepuderne lige inden vi går ud i det.

Men den der Agrysan pattesalve lyder da interessant.. Hvor kan man købe den, og hvad koster den?

Jeg købte på et tidspunkt en lille krukke dyr potevoks, men det virkede ikke særligt effektivt, så jeg kunne da også godt tænke mig at høre om, hvilken potevoks, der er god -og ikke alt for dyr, -hvis den skal bruges til 4 poter 3 gange daglig igennem måske flere måneder...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-05 16:59

Jeg har godt nok ikke hund, men kan ikke dy mig for lige at spørge:

Vaseline på trædepoterne, lige inden hunden luftes?!

Kan "den" godt stå fast så?! ..Jeg forestiller mig noget alá bambi på glatis agtigt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-12-05 17:09

Jeg kommer først vaseline på når vi står udenfor på fliserne . Mest fordi JEG ikke vil skøjte rundt som en anden bambi på fedtede gulve... Silke skal nok klare sig. Hun er i super kondition, -der skal noget til før hun skøjter nogen steder hen..

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 19-12-05 18:27

Det med at smøre pattesalve på er en udmærket ide, men de fleste hunde vil gerne slikke det af igen, så man skal faktisk smøre poter og så gå tur med hunden med det samme så den glemmer alt om creme på poterne. Men det er også en god ide at give den noget fiske olie i dens mad, så den derved får fedtstoffet inde fra.
Mvh. Nanahund

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 19-12-05 18:49

Du kan købe det her: http://lvk.dk/shop.php?action=6&id=53&ref=54&offset=10

Jeg synes, det er rigtig godt, både til dyr og mennesker. Det fedter ikke så meget som Helosan, men man kan så godt mærke voksen det første stykke tid. Når man smører det på hænderne, bliver man "vandskyende".

Potevoksen købte vi for evigheder siden hos dyrlægen, tror jeg det var. Men vi bruger det kun, når der er saltet, så det holder længe. Kan ikke huske, hvad det kostede.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-12-05 21:15

Er der ikke nogen, der lige gider fortælle, hvorfor en hunds trædepuder ikke må være tørre???
Ps. har selv haft hunde i 42 år.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 19-12-05 21:49

Når vi går ind i din profil og kigger hvad du intreserer dig for ja så burde du da vide at tørre trædepuder også giver revner i trædepuderne, og det gør da sikkert nok ondt. Men en velpleget hund er også en glad hund. SÅ NOK DERFOR:
Mvh. Nanahund

Godkendelse af svar
Fra : pivpiv80

Dato : 20-12-05 16:26

Tak for svaret CamillaD.

det er jeg sikker på Sassy vil sætte pris på!

Til alle jer andre, tusind tak for jeres svar også....... vi går i gang med at smørre med det samme!!!

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 20-12-05 16:31

Hej pivpiv80.

Tusind tak for pointsene!

Nyder altid at dele ud af egne erfaringer og viden.

Og er glad på Sassys vegne!

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-12-05 17:45

->nanahund
Det ved jeg, og det er jo netop pointen, men i spørgsmålet står der ikke noget om revner i trædepuderne og en hund har altså altid tørre trædepuder.
Svarene giver det indtryk, at man altid skal smøre trædepuderne i et eller andet fedtstof og det er jo noget sludder.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : pivpiv80

Dato : 21-12-05 10:35

hunden har IKKE revner i trædepuderne, men de er så tørre at hun nogle gange sidder (ikke helt fast men trækker lidt tråde) fast i gulvtæppet.
Det er svært at forklare, men kort sagt de er mere tørre end normalt er*S*

Kommentar
Fra : vagthunden11

Dato : 10-02-06 15:55

Undgå altid at bruge Netto Gulve. De holder ikke deres aftaler! Der er åbenbart flere herinde, der er blevet brændt af af dem.