/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Formaterings program?
Fra : trytter
Vist : 2012 gange
58 point
Dato : 19-12-05 13:40

Hej, jeg har sat en 120 GB hd til min pc :) havde også en i forvejen, men ville så gerne ha 120 GB med :) men jeg kan ikk bruge den? for når jeg trykker på den inde i denne computer siger den at den skal formaters før jeg kan bruge den! Men så tænke jeg bare okay! og højre klikkede og valgte foramter. Men den siger bare : formatering ikke fuldført :S hva sker der?? findes der ikke et program der kan formatere den uden problemer? :)

har desvære kun 58 Point :( men håber i vil hjlæpe

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 68 point
Dato : 19-12-05 13:43

Hvis det er XP du kører med så se her:
http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/"

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 13:44
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 13:48

Står dine jumbere rigtigt, det er nogle små duppeditter, hvor ledningerne skal tilsluttes.
Hvis den har været brugt som slave, skal de stilles ordenligt.
Der er vejledning på bagsiden af disken, den skal stå som PRIMÆR eller MASTER

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-05 13:51

Du har vist ikke oprettet en partition? Du skal oprette en primær partition før du kan formattere en disk. Dette kan gøres med f.eks. FDISK.EXE

http://www.fdisk.com/fdisk/

WWW </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 13:54

Skal lige høre, om du bruger den EXTERN usb, eller INTERN 1 eller 2 MASTER.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 13:56

Det må vel hedde, 1 MASTER eller 2 SLAVE

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 19-12-05 14:00

Jeg bruger intern og den med windows er sat til master og den jeg vil bruge til alt muligt er til slave. I må meget gerne forklare det så det er til at forstå til mig :)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 14:06

Hvad sker der når du sætter din XP cd i drevet.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 14:15

Og lige en anden ting, du kan ikke formatere drev C:/ da det er en aktiv partition.
Det skal gøres enten med killdisk, eller en ny installation.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 19-12-05 14:22

Det er jo ikk drev c der skal formateres! der er drev G som er min nye HD! Øhhh, hva har xp cdén med det her at gøre?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 14:25

Så skulle du have SKREVET det.

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 19-12-05 14:26

Tak for svaret Eyvind.