/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fatal system fejl
Fra : Jonsina
Vist : 603 gange
102 point
Dato : 19-12-05 09:45

hver gang jeg starter min pc og lige når den skal ind i windows siger min harddisk en lyd går i blåt hvor der står en
masse ting og der står "fatal system fejl" kan i ikke hjælpe mig???

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 09:54

Hej
Sikkert din harddisk der er stået af, hvor gammel er din pc.
Kan også være, at du ikke mere kan få kontakt, til disken.
Prøv at sætte din Xp disk i, og se hvad der sker

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 19-12-05 09:57

Kan du nærmere beskrive lyden? Står der andet end fatal systemfejl?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-05 09:59

Det lyder som en STOP fejl.
Stopfejl skyldes ofte drivere der er i konflikt
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;271955

Du skal prøve at få meddelelsen skrevet ned så man kan pejle sig ind på årsagen.
Du kan sandsynligvis starte i fejlsikker tilstand (tryk F8 under opstart) og hvis du lige har installeret hardware skal du prøve at fjerne det igen, men der kan være flere årsager så fejlkoden vil hjælpe.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-12-05 10:00

P.S.! Hvis harddisken siger skrigende eller skrattende lyde skal den udskiftes.

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 19-12-05 12:46

det er sansynligvis din windows den er gal med, hvis ja , så er det beste råd fra mig at,
pardisionere din disk og del den i 2 og så formatere dem ........

Accepteret svar
Fra : hondazoomer

Modtaget 102 point
Dato : 19-12-05 12:48

siger din disk tik .............tik..............tik er den FERDI med at virke

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 19-12-05 13:20

Jonsina, som du kan se er der hjælp på vej

Kommentar
Fra : Jonsina

Dato : 19-12-05 15:38

hmmm.... den er ferdig :'(

Godkendelse af svar
Fra : Jonsina

Dato : 19-12-05 15:46

Tak for svaret hondazoomer.