/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Hvad kst.køb af bankaktie?
Fra : jalagi
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 19-12-05 09:28

hej. Jeg skal veksle valuta og ved at hvis jeg har en aktie koster det ikke at veksle.Så mit spørgsmål er hvad omkostninger er der ved sådan et køb.Kursen er ca 149,- (sydbank) men hvad kommer der til af andre udgifter?.Hvad hvis jeg vil købe 4 og så forære mine børn en hver så de kan veksle gratis fremover.Hilsen Jalagi

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 19-12-05 09:32

Jeg kan ikke huske hvad vi gav, men tror det var kurs 80. men vi skulle helt op på ti aktier, for ikke at betale vekselgebyr. Vi har ikke yderligere udgifter af dem, udover udskriftgebyer, en gang om året, men en lille (meget lille) renteindtægt

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 19-12-05 09:40

Du skal veksle valuta relativt hyppigt, før dit regnestykke hænger sammen. Minimumkurtagen er typisk 75 kr. ved aktiekøb, og det er formentligt kun vekselgebyret, du slipper for, mens du fortsat skal betale den høje turist vekselkurs for den udenlandske valuta. Men spørg i banken, så får du besked.

Et alternativ er at hæve udenlandsk i udlandet med dit Visakort. Hvis du kan få en detailforretning til at lægge f.eks. 100 Euro oven i prisen på en vare, som du køber, så sparer du alle gebyrer og får typisk en bedre kurs.

Mvh

Claus

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-12-05 09:44

Se under Aktier - kurtage....minimum 75 kr.
http://www.sydbank.dk/privat/ebanking/intro/prisliste

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-05 10:07

Vi betaler ikke vekselgebyr, hvis vi skal veksle udenlands valuta til dansk

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 19-12-05 10:35

Har lige talt med banken ,jeg skal have 5 aktier for et slippe for gebyr og de koster kun kursen altså ingen kurtage.mvh.jalagi

Kommentar
Fra : rytmehans

Dato : 19-12-05 10:35

JOJO DAF men så husk på visa hævegebyret.

Godkendelse af svar
Fra : jalagi

Dato : 19-12-05 10:36

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-05 11:03

selv tak,