/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp til valg af PDA
Fra : Mulle73
Vist : 1003 gange
100 point
Dato : 19-12-05 07:19

Hejsa

Min mand ønsker sig en:

Acer n35 PDA med indbygget GPS
256MB RAM / Integreret GPS med kort
Pocket pc bygget på Samsung 266mhz processor, med 64mb ram og Microsoft Windows Mobile 2003 styresystem.
Dimensioner:(B x D x H) 7.2 cm x 2 cm x 12 cm
Vægt 165 g
Processor Samsung S3C2410 266 MHz
ROM 32 MB, RAM 64 MB
Flashhukommelse SD hukommelseskort - 256 MB
Skærm 3.5\" TFT aktiv matriks - 16-bit 65.536 farver (240x320 Pixel)
Mikrofon, og 3.5mm stik til hovedtelefon
Inbygget GPS-modtager - 12 kanaler
Batteri Litiumion 1000mAh - Op til 8 timer driftstid
Usb tilslutning til pc
Operativsystem Microsoft Windows Mobile for Pocket PC 2003 Premium

Jeg fandt så denne her:
Acer PDA med indbygget GPS antenne og fuldt Copilot GPS system
CoPilot PPC5:
CoPilot Live - Pocket PC 5 omdanner din Pocket PC til et bærbart satelit navigations system, komplet med lyn-hurtig beregning af ruter, og stemme-guidede instruktioner - gennem hvert eneste kryds, og fra dør til dør.
Som den hidtil kraftigste og mest functions-fyldte CoPilot til dato, inkludere CoPilot Live Pocket PC 5 blandt andet redesignede kort-visninger med 3D-kort og lys-svag "Night mode". Nye bruger-venliger features som automatisk fuldførelse af indtastede adresser, og forbedrede kortvisninger, gør CoPilot Live biltransport til en både nem og sikker fornøjelse.
Med de nyeste kort over Europa fra NAVTEQ, og understøttelse af ni forskellige sprog (herunder dansk), kan flere end nogensinde før nyde fordelene ved GPS navigation - uden besværet og de høje omkostninger ved indbyggede systemer.

Kan jeg bruge den i stedet for?

Hurtig hjælp ønskes, da det jo snart er jul... (For dem der ikke havde opdaget det!)

Tina

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-12-05 07:42

Jeg har selv Acer n35 GPS og er meget tilfreds, men har den dog med Destinator software (det fulgte med da je gkøbte den i Fona)

Jeg valgte den da je ghar hørt en masse godt om Destinator, men jeg kender ikke Copilot

Du skriver ikke hvilken model Acer der er tale om

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 19-12-05 08:06

Hejsa

Det enste jeg kan finde ud af er, at computeren hedder IBM Thinkpad.
Jeg aner intet om dette her, så derfor er det meget svært for mig at finde ud af, hvilke ting der kan høre sammen.

Hilsen Tina

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 19-12-05 08:51

Du kan bruge PDA'en med enhver moderne pc, inkl. en ThinkPad.

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 19-12-05 08:56

Hejsa

Ok...

Men spørgsmålet er, hvilken een jeg skal vælge. Lige umiddelbart synes jeg at den nederst virker som den bedste, men den er samtidig 300.- kr. billigere end den anden. Måske er der noget vigtigt som jeg har overset??

Tina

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-12-05 11:35

Hvilkem model Acer er der tale om med hensyn til den nederste?

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 19-12-05 11:46

Hej

Det er denne her:

Acer n35 + CoPilot Live PPC 5 Bundle
** SUPER JULE TILBUD **
Acer PDA med indbygget GPS antenne og fuldt Copilot GPS system
Pris DKK 3.299,00 »Tilbud: DKK 1.999,00

Hilsen Tina

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 19-12-05 11:49

Hej igen

Øhe...!? Jeg har da totalt klokket i det! (Hvad fanden er der nu i vejen med at ønske sig en skjorte eller en dvd! Dèt ville selv JEG kunne finde ud af!!)

Den øverste og den nederste hænger vist sammen...

http://www.netget.dk/product.asp?product=2290&page=1

Tina

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-12-05 12:05

Det er jo den han ønsker sig, så du har ramt rigtigt.

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 19-12-05 12:11

Hej

Ja, men jeg er lidt usikker på dèt med Ram`ene.

Dette her er den han selv fandt: (Nr 5 fra oven - Acer n35 PDA med indbygget GPS (DEMOVARE)

http://www.midtdata.dk/asp/productsearch.asp?goto=productsearch&searchword=pda

Der står den har 256 mB Ram. På den fra det andet link kan jeg ikke se, om det er det samme.

Tina

Accepteret svar
Fra : Backtee

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-05 12:17

Det skal du ikke tænke på, det er det samme apparat, og der er IKKE 256 mb ram i den han har fundet, der medfølger et memorycard (ligesom en harddisk) på 256 mb og det er den der hentydes til, det gør der givetvis også med den du har fundet, da det typisk er den programmet co pilot ligger på.

Den du har fundet er endda bedre da den er ny, og den han selv hat fundet er brugt som demonstrations model.

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 19-12-05 12:19

Hej

Jeg blev bare totalt forvirret over, den han selv havde fundet var dyrere, og at der til den anden var bla. CoPilot med. Det er der da ikke til den han selv havde fundet, så vidt jeg lige kan se? Men der står nu heller ikke meget om den anden på Midtdatas hjemmeside, så det er lidt svært at sammenligne.

Tina

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-12-05 12:29

Den fra Midtdata er som du ka nse en demovare, der er givetvis enten Copilot eller et andet program med til at finde vej med, og om det er det ene eller det andet er ikke superafgørende, der følger typisk kort med over hele Skandinavien, men hvis han skal bruge den i andre lande end dem, kan der være forskel på hvad kort koster... Under alle omstændigheder har du fundet det han ønsker sig, og du kan roligt købe den, je gpåtager mig gerne ansvaret for at han bliver tilfreds

Godkendelse af svar
Fra : Mulle73

Dato : 19-12-05 12:31

Tak for svaret Backtee.

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 19-12-05 12:32

Hej Backtee

Jeg har bestilt og betalt den...!

Kvinder og teknik!

Tina