/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ændre i koden
Fra : hubi
Vist : 322 gange
50 point
Dato : 18-12-05 21:17

hey jeg har et backup script som jeg ikke ved hvordan jeg ska lave det om så det kan lave en backup..
de filer der ska kopieres ligger i c:\ny mappe, de skal backesup til c:\backup.. hvor ska jeg ændre i koden for at det virker...
kun eksempel

men koden ser sådan ud..:

@echo off
if exist h:\backup\nul goto backup
goto END

:BACKUP
pushd .
cd %USERPROFILE%\mydocu~1
xcopy *.* h:\backup /M /D /S
popd

:END

//jesper

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 18-12-05 22:18

Prøv med:

Kode
@echo off if exist C:\backup\nul goto backup
goto END

:BACKUP
pushd .
cd ny mappe
xcopy *.* C:\backup /M /D /S
popd

:END

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-12-05 00:07

Kode
@echo off
if exist c:\backup goto backup
goto END

:BACKUP
pushd .
REM altid " " om fil og stinavne med mellemrum...
cd "ny mappe"
xcopy *.* c:\backup /M /D /S
popd

:END

1) Altid " " omkring fil- og stinavne med mellemrum.

2) - linieskift efter @ECHO OFF .... for Kandu laver ikke linieskift hvis det sidste bogstav i en linie er et f. Guderne må vide hvorfor....

mvh berpox

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-12-05 00:15

Nej " " behøves ikke.... men er ok.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-12-05 00:19

Jo " " behøves....det gør det i alle tilfælde på Win2000, ME og 98.

Om det gør på XP tør jeg ikke lige sige....

mvh berpox

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-12-05 00:22

Nå ok. På min windows 2000 behøves det ikke fra comandolinjen... men måske i et script. Jeg trækker mig

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 19-12-05 03:40

Et alternativ til Xcopy er ntbackup.exe, det indebyggede backup program i windows som faktisk er udemærket

Citat
ntbackup backup "%userprofile%\my documents\" /F "f:\bck %date%.bkf" /m copy

feks.. hvis du kører den backup i dag... så får du en backup fil der hedder "bck 19-12-2005.bkf" som ligger på f:\
Det kan du naturligvis ændre hvis du har lyst.. og evt stoppe flere variabler ind i den..

Den .BKF fil dobbeltklikker du bare på, så åbner ntbackup.exe den og du kan se hvilke filer der ligger i den.. meget nemt og forholdsvis ligetil.
->Brommi

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-12-05 15:07

Mon ikke du har fået svaret

mvh berpox