/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
ringeklokke ringer af sig selv
Fra : Kyck
Vist : 7636 gange
50 point
Dato : 18-12-05 19:40

Vi har en trådløs ringeklokke, som bare sådan uden videre nogle gange ringer af sig selv. Nogen der ved hvad grunden til dette kan være? fordi det er lidt skæmmende når den bare sådan ringer uden videre og der ikke står nogen udenfor.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-12-05 19:42

hvis du har fjernbetjente stikkontakter som du har installeret for nylig, kan det stamme derfra. de kører på samme frekvens, men kan stilles om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-05 19:43

Nogle trådløse klokker kan række ca. 200 mtr. (Og det er senderen/ringetrykket som kan)
Du kunne prøve at skifte frekvens i ringetrykket og i klokken.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 18-12-05 20:06

Som Eyvind siger er det mest sansynlige at der en eller yo naboer der har en tilsvarende ringklokke som er på samme frekvens,
så prøv at skifte den og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-12-05 20:06

det kan også være drengestreger. hvis der er nogen der render rundt med en fjernbetjening til en ringeklokke i lommen og laver lidt sjov med dig

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 18-12-05 20:34

Hej

Vi har oplevet det samme og fandt ud af at det var når nogen i nabolaget brugte deres fjernbetjening til deres bil. Måske det også er det der er tilfældet hos jer..

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 18-12-05 20:56

Har haft det samme problem med vores trådløse.
Det er ganske enkelt fugt som er kommet ind i dem, specielt når det har været kold, og pludselig bliver 10 grader varmt, så kommer der en masse kondens.

Løsning, tag ringtrykket ind og skil det af, sæt den op igen dagen efter og problemet er løst indtil vinter/sommer temp omskiftene kommer igen

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 50 point
Dato : 19-12-05 06:08

Kunne også være en trådløs Router, der bliver startet, eller en forbipasserende bil. En mobil telefon der tændes. Eller en af jeres egne installationer.
Mulighederne er store, kan være, det bare er jeres køleskab. he/he
Men temmelig irriterende.
En mulighed, for at undgå det på, kan være at afdække, enheden på en eller anden måde, så der ikke kan komme signaler til den.

Kommentar
Fra : michael.s

Dato : 22-12-05 22:36

Blot en lille indskydelse. jeg var ude på et projekt på 24 huse, hvor jeg monterede 24 stk trådløse ringklokker uden at kode dem, det gav en del gener, for beboerne, ups, men hvis jeres ringklokke er af ordentlig kvalitet og P&T godkendt, "burde" i bare kunne skifte kodningen og så er det problem løst.

Godkendelse af svar
Fra : Kyck

Dato : 06-09-06 13:58

Tak for svaret sofus.dk.