/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
wiskeysauce
Fra : akrolle
Vist : 1171 gange
50 point
Dato : 18-12-05 18:49

har set nogle morsome opskrifter,ka´bare ikke huske hvor,måske her ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-05 19:08

I denne søde tid en opskrift på frugtkage

Her er en morsom og interessant opskrift, som det anbefales at prøve:

Letlavet og herlig frugtkage

Ingredienser:

5 dl mel

4 æg

2 dl tørret frugt

1 tsk salt

1 dl farin

1½ dl nødder

2 l whisky

Fremgangsmåde:

01. Find en mellem stor skål

02. Smag på whiskyen for at forsikre dig om, at den er god. Hæld den gerne i

et decilitermål og drik

03. Gentag punkt 2

04. Tænd for elpiskeren

05. Pisk 1 dl smør og 1 tsk sukker sammen

06. Tjek at whiskyen stadig er ok ved at drikke en deciliter

07. Schluk elpiskeren

08. Pluk to høns og schmid disse i skåhlen sammen med den frørrede

tugt...Suk..

09. Thhænd f..for elpizzkeren igen

10. Hvis den frørrede tugt sætter sig fast i schkålen, så grav den fri

11. Smag derefer på whiskyen for at være sikker på, at den schtadig er

fffin

12...Ssså ..schkal du bruhhhhe 2 ss schalt, eller sssåådan nåed...

13. Det er forrestenikke så intes.. intras.. vichktigt

14. Tzjeck wiskyen .. hik

15. Hak nødder. Og så llidt zåhkker, eller hva faen der er i nnnærhedn

16. Schmør ovnen

17. Vrid kageformen 220 grader. Glem ikke at *hup* schlukke elpizzkeren

puhhh

18. Schmid schkålen ud af vinduet og tjek whiskyen igen

Gå ihhh zæng. Hvem faen ka' alligehhveller li' frugtkahhge????????????

der findes en tilsvarende bare på kalkun i whisky, men den kan jeg ikke hitte lige nu

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 18-12-05 19:09

Hej akrolle.
her er et link, der kommer op med mindst 10 sider omkring whiskysauce: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=SUNA,SUNA:2005-49,SUNA:en&q=whisky%2Dsauce
Du kan også bare lave en alm brun sauce og tisjææættte whisky efter smaaag, hik. God fornøjelse med afprøvningen. Lav nu ikke dem allesammen samme dag
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-05 19:13

Der er også denne:

Mande-opskrift - Andesteg

Til 4-5 personer
3,8 kg and
Salt og peber
Olivenolie
Spækstrimler
1 flaske god whisky
Rødkål

Man køber en and på godt tre kilo og en flaske whisky.
Dertil salt, peber, olivenolie og spækstrimler.
Anden belægges med spækstrimler, den snøres,
saltes og pebres og overhældes med lidt olivenolie.

Sæt ovnen på 180 grader. Skænk så et glas whisky
og drik en skål for det kommende gode resultat.

Læg anden i en bradepande og skub den ind i ovnen.
Skænk to hurtige glas whisky og drik igen
for det kommende gode resultat.

Indstil termostaten efter 20 minutter
på 220 grader, så anden får et ordentligt pulver.
Skænk yderligere tre glas whisky op og drik dem.

Efter en hal tsims tid vænner du fulen
og blir ved mæ at hllde øje med stajninngn.
Griw vissskyflaschken å tsa en lill EN.

Eftr ænnu en hal tsims tschid schlændrr du laaaaangshomtr
hæn til åvnnnn å vænnnr aaannndddnnnnn.

PASCH PÅ att du hik brændr hånden på den schkide åvvvn.
Å sschhå tsar vi ænnnu fæææhææm
-schyw sjisskkywusser mænns piiihiiipfuglen
schtajer widre iæææn trææhææ tsimer
(schhirka åp i røwwwen mæ de!)
Huuschk å piss vær tiiihiiinde minut!

Kaaahaan de overhOOOvedt la saj gør schå kryw hæn
til åvvvn å prøvv å riwwwe aaannndddnnnnn UuuuD!.

Tsa så ænnnnu en schlllurrrk og prøvvv
nåkkkkngang å få kræææet UuuuuuUuuD!

Samml så den satansforbanddde piiihhhiipfuuul
op fra døøøhøøørkn og smid den påå et faahhad.
PASCH på a du ikkk gliiiiiiiiiiiiiiiiiderr på det skieefedtede køøøøkngål!

Kann du ikkkk uuundddgå de, schå prøvvv igen
ååoppogsscchtådengikscchkuikktihihihaihischkuåssspisslimajet

Tag en lur.

Spis næste dag anden kold med rødkål og aspirin.

God fornøjelse med madlavningen!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-12-05 20:16

Her er lige et par opskrifter mere, lad være med at prøve dem alle
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php?sog=whiskysauce

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-12-05 20:18

Ups--så ikke lige i farten at de skulle være morsomme--sorry

Kommentar
Fra : 25

Dato : 18-12-05 20:51

 Nettet    Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 752 for opskrift på whiskysauce. (1,12 sekunder)
          Sponsorerede links
Find Opskrift
På Eniro.dk finder du det du søger
Eniro - Find it Easy
www.eniro.dk
Opskrifter.dk
forretter, hovedretter, desserter,
bagværk, fedtfattige
www.opskrifter.dk
Gammeldags julemad
Find de originale opskrifter på
gammeldaws dansk julemad
www.forlagetbios.dk

Whiskylauget
Endnu en opskrift på whiskysauce: Til 4 Pers, 1 Stort Løg, Salt, Peber, 1 sp.ske Flormelis, 6 cl. Malt Whisky, 100 gr. Smør, 1?2 L. Fløde, Fremgangsmåde: ...
www.whiskylauget.dk/main/index.php?id=126 - 25k - Cached - Lignende sider

Engelsk bøf m/ whiskysauce opskrift madopskrifter mad drinks ...
Køb dine kogebøger online på Maduniverset.dk - Engelsk bøf m/ whiskysauce. ... Opskrift vist: Opskrift print: Tilføjet:. Jesper Sørensen ...
www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=296 - 74k - Cached - Lignende sider

Valentines middag - SOL.dk -> Debat
Har du en lækker opskrift på en Valentines middag, som fuldstændig vil slå ... En god bøf med pomfritter eller kartoffelbåde, Whiskysauce, salat og en god ...
debat.sol.dk/show.fcgi?category=3& conference=57&posting=159994 - 35k - Cached - Lignende sider

Opskrift
Den allerbedste whiskysauce Pil og hak skalotteløg samt hvidløgene fint ... tallerkener og vender saucen i på tallerkenen og drysser med friskrevet parmesan ...
www.aeris.dk/plate.php?ops_id=28 - 7k - Cached - Lignende sider

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 18-12-05 20:57

Her er så den omtalte opskrift på Kalkun i whisky, men den ligner til forveksling opskriften fra ans på and

http://tommyb.dk/?id=96

Godkendelse af svar
Fra : akrolle

Dato : 19-12-05 11:02

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-05 11:06

Selv tak, skal jeg sige god appetit???

Kommentar
Fra : grineflip