/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik tekster, forbudt
Fra : Trine08
Vist : 452 gange
50 point
Dato : 18-12-05 16:35

Hej,
hvad mener i om dette ?
Som jeg ser det, må musik selvskaberne da miste penge på det.
Hvor tit har vi ikke her på siden søgt efter en enkelt linie i et stykke musik, for netop at
finde ud af, hvem kunstneren var ?

De numre som folk henter fra TDC og Jubii, er ofte nogle numre hvor de kun lige har hørt et brudstykke fra en reklame eks.
Hvis man ikke længre kan søge på tekst, så tror jeg at meget af TDC 0g Jubii's salg vil falde.

http://www.aulomen.dk/blog/?p=3

Alm sider som ofter har været brugt her på kandu.dk, er nu lukket

http://www.powertabs.net/
http://www.mxtabs.net/

BBC news om sagen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4508158.stm

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 18-12-05 16:52

Helt enig.

Jeg kan endda ofte godt lide at nuancere debatter og agere djævlens advokat, men i dette tilfælde er det godt nok svært. Det ligner uforvansket idioti.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-12-05 17:11

Så må du herind og finde noget, den er ihvertilfælde god. http://www.vejmus.dk/links-filer/links.htm
Hav en god jul
Mvh Sune

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 18-12-05 18:08

Jamen forfatteren har jo ophavsretten, så er det så underligt, at sangtekster ikke skal være gratise.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-12-05 19:12

viviborgen< Det jeg siger er: Jeg tror det vil komme til at koste musik brancen penge.. Hvornår tjener de på at folk vil læse deres tekster ?
Hvornår koster det dem penge at nogle læser teksten.
Hvis jeg læser teksten til Pink Floyd The Wall, skulle det så ikke være nødvendigt at købe sangen ?

Hvad eks med Folke kirkens nødhjælp, må de ikke mere stå og dele små sang tekster ud ?
Må de heller ikke stå og synge på gaden mere ?
Vi skal måske slet ikke havde noget der hedder gade musikere mere.

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 50 point
Dato : 18-12-05 22:38

Trine08:
Jeg er egentligt ligeglad med om de mister penge. Men de mister i hvertfald deres værdighed, hvis de gennemtrumfer, at det skal være forbudt at dele tekster.
Det har så længe jeg kan huske været tilladt at kopiere alt skriftligt fra biblioteket til eget forbrug. (man må vist bare ikke gøre det på biblioteket....)
Det er da latterligt, at man er nødt til at gå på biblioteket bare fordi det måske skulle blive forbudt på nettet.

Der er en del, jeg skal til at glemme, hvis det pluseligt bliver forbudt også at huske tekster udenad.....

Glædelig jul (aaarg.. bare der ikke er nogen, der opdager det. Stjålet direkte fra en kendt julesang...)

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 19-12-05 01:18

Tak for svaret justuniverse.

Kan kun være enig.
Glædelig X-mas til dig (det høre hvist ikke ind under nogle sang)