/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Nytår???
Fra : swarn
Vist : 1753 gange
100 point
Dato : 18-12-05 15:57

Er der en der ved hvor man får fat i en nedtæller til det nye år, som man kan bruge/lægge på skrivebord, jeg har haft sådan en før men kan ikke huske hvor det var.

Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-05 16:29

http://www.download.com/3D-New-Year-s-Countdown/3000-2389_4-10253244.html for eks - prøv at skrive count down new year på google der er masser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-05 16:56
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-05 16:58

Der er ca. 1148675 sekunder til nytårsaften

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-05 17:36

Kun én million, jeg får travlt.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-12-05 18:43

miritdk -> jeg ælsker din humor ' Limitations: Time limited trial '

Og så er der altså kun 1142199 sek. til nytår.

Læg mærke til den detalje, at beregningen er efter ens eget pc ur.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-05 18:56

Nu kun 1141692 sekunder til nytårsaften ....................Teil - der er inge tid at spilde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-05 19:27

Jeg må nok hellere begynde at skrive mine nythårsfortsætter ned inden jeg glemmer dem.
Og natmadens PC-ur skal i ikke regne med - det går for langsomt. (bios-fejl)

Swarn - vil du ha hjælp til at hente nedtællingsuret ned til din egen computer.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-12-05 19:56

Eyvind , min bios er da opdateret i 2002
Men der findes jo den mulighed at spørge en timeserver, om hvad klokken er ?
kan gøres på min. 2 måder.
1.Få en til at stille ens eget ur.
2.Lade java spørge den hvad klokken er og så levere et mere globalt resultat.

Nå jeg er klar færdig med opsætningen af win mce 2005 (Eyvind -> Den vinder alligevel ved nærmere eftersyn!),
Skal jeg se om jeg kan finde scriptet til punkt 2. løsningen.
Første kan løses med 'timesync.exe' som ikke nødvendigvis behøves at installeres,
men bare kan køres, når man lige vil være sikker på hvad klokken er
http://net2620.dk/4u/filer/timesync.exe
Ps. det skal downloades, før at det virker.
Mit ur gik 2.8sek. for langsomt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-05 20:15

Det vil jeg først gøre i morgen - der er 3½ times kørsel med housecall tilbage, på min comp.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-12-05 22:08

Til Eyvind fra 18-12-05 19:27

Ja det er det,bare et sted hvor man kan hente et ur til nedtællingmen og bruge det til årskifte 2005/2006, men jeg kan se at det er ved at gå op i hat og briller, så jeg prøver et andet fora hvor det bliver taget lidt mere alvorligt.
Så jeg har ikke tænkt mig at accepter nogle svar,så kan spørgsmålet stå til engang kandu ikke er merer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-05 22:17

Du fik for længe siden et link til at hente det nedtællingsur.........lige til at bruge.
Her er det igen.
http://www.html.dk/scripts/javascript/00026/

Tit er det sådan at når der ikke bliver reageret på evt. brugbare løsninger - at det kan gå op i hat og briller.
Sorry hvis vi misbrugte din tråd.

Ps. Emnet Kandu.dk, er ellers mest beregnet til spørgsmål om selve dette forum, men det gør ikke så meget.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-05 01:18

Swarn du kan da sagtens bruge Eywinds link til dit skrivebord - du laver det som en html fil med de farver du vil have og gemmer den.
Herefter højreklikker du på dit skrivebord og vælger "Egenskaber" gå videre til fanebladet skrivebord vælg her "Gennemse" og find den html-fil og vælg den og tryk OK så vil nedtællingsuret køre på dit skrivebord.
Hvis du skal have hjælp til at lave html'en så kan både Eyvind og jeg hjælpe dig med den.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-05 01:27

og for at din computers ur går præcist så kan du stille dit ur med dette lille gratis program
http://www.download.com/Atomic-Clock-Sync/3000-2350-10061823.html?part=dl-

//bentjuul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-05 20:06

- Så havde Arne alligevel ret.....................sig det ikke til ham.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-05 20:08

Fejl tråd ................sorry.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-12-05 08:36

fatter nada

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-03-06 03:10

Bare for en ordens skyld, så er der 17.873.818 sekunder til den. 1-1-2007

Swan lukker du aldrig tråde.
Du fik jo brugbare svar.