/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
? Philips Wireless Base Station 11g
Fra : Solvognen
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 18-12-05 07:28

Når jeg starter Philips inst.cd'en sigen der at den ikke kan finde en internetforbindelse. Til min nuvænde forbindelse bruger jeg et ethernét kabel som sættes i pc'en og et stk i væggen og så virker det bare. Er det noget med at der skal bruges at modem eller lign ?

ff

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-12-05 08:25

Du skal bruge En access point eller en trådløs router.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-12-05 08:25
Kommentar
Fra : Solvognen

Dato : 18-12-05 09:10

Det er en trådløs router m. access point + at jeg har et indstikskort til den bærbare.
Det er kun når jeg vil installere at Philips cd'en mener jeg intet interner har

ff

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-12-05 10:45

Du skal dobbeltklikke på din trådløse netværksforbindelse-opret forbindelse, så kommer der: Der er oprettet forbindelse, der trykker du-opret forbindelse alligevel.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-12-05 17:14

Du skal først sikre dig, at din router har forbindelse ud på nettet via et kabel i LAN porten.
Så ved du at der er hul ud til den store verden.
Så vil jeg råde dig til, at du søger den nyeste firmware til dit AP, så skulle du gerne undgå de børnesygdomme som der i reglen er i de første versioner. Den skal så installeres og routeren skal genstartes.
Husk at gemme denne firmware, for den kan du få brug for igen, når de kommer i en situation, hvor du må resette din router.
Nu starter du den bærebare op, installere softwaren til den trådløse forbindelse. Genstart igen og stikker dit PCMCIA kort ind. Husk at slå andre muligheder fra (deaktivere dem) som modem og netforbindelse med kabel. De kan nemt skabe konflikt.
Sørg så for, at dit netkort bruger den samme kanal som dit AP og lås det fast på din egen SSID, så skulle der gerne begynde at komme liv i systemet.
Først når du har en forbindelse via AP, kan du begynde at indstilla MAC filtret og kryptering. Men det kan vi vende tilbage med, når der er hul!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-06 17:31

Din netforbindelse kommer et sted fra, hvor du er registreret i en server. - D.v.s. at det er dit netkorts MAC adresse der er registretet. Når du så sætter en router imellem, så skifter du pludselig MAC adresse, og serveren kan lige så pludselig ikke genkende dig. Så du skal have registreret den nye MAC adresse som det ID du tilkendegiver dig over for serveren.
Nu skriver du jo en hel masse ingen ting om hvem der er din udbyder, så vi famler os frem i tågen, for at finde det bedste svar til dig, så det bliver jo derefter.
Så for en anden gangs skyld, så giv så mange relevante oplysninger til de spørgsmål du stiller, så vil du også få et hurtigere og mere korrekt svar næste gang!