/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ang. sprit i blodet..
Fra : mudshade
Vist : 498 gange
20 point
Dato : 17-12-05 21:54

hej..
I går var jeg på bytur og det endte selvf. med nogle øl i mig :D
Men tænkte på om jeg engtlig gerne må kører bil i dag.? eller hvad.?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-05 21:59

Nu kommer det jo an på hvor "mange" øl du fik

http://www.webopskrifter.dk/135/

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 17-12-05 22:04

så vidt jeg husker var det 9-10 stykker og en tjekkisk.. Men har nu ikke været i byen siden jeg fyldte 18 år d. 29 december sidste år.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 17-12-05 22:07

Det kan da godt være, at din promille er under det tilladte. Men det betyder ikke nødvendigvis, at din reaktionstid er oppe på fuld styrke. Så måske "må" du godt køre bil, bare du også overvejer om du bør køre. Der skal ikke meget træthed til, før det bliver farligt. Kør forsigtigt.
Hilsen Pims.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-12-05 22:09

Det tager i snit 45 minutter for en mand at forbrænde en genstand. Så kan du selv regne den ud...

Selvfølgelig firkantet da man også må indregne eventuelt søvnmangel osv.

Vaxen

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 30 point
Dato : 17-12-05 22:10

er du normal afbygning, er der en finger regel der siger 1½ time, er du om at forbrænde 1 genstand, så kan du jo selv begynde af regne..

Det kan dog svinge lidt fra person til person, er du større end gennesnittet, forbrænder du lidt hurtigere og er du mindre forbrænder du langsommere.. men det er igen forskelligt fra person til person..

for mit eget vedkommende passer det meget godt..

hygge..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-12-05 22:11

For en kvinde fem kvarter, i øvrigt

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-12-05 22:12

Der har vi hørt forskelligt Melander... Må så lige dobbelttjekke...

Vaxen

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-12-05 22:13

Her er en liste over ca. tider på forbrænding af 1 genstand, de betyder dog ikke samtidig at reaktionsevnerne er helt i orden. En høj promille tager ekstra tid at forbrænde og derfor forlænges tiden også væsentligt.

Vægt Forbrændingstid - Mænd Forbrændingstid - Kvinder
50 1 t. 36 min. 2 t. 24 min.
60 1 t. 20 min. 2 t.
70 1 t. 9 min. 1 t. 43 min.
80 1 t. 1 t. 30 min.
90 53 min. 1 t. 20 min.
100 48 min. 1. t. 12 min.

sådan der..

Godkendelse af svar
Fra : mudshade

Dato : 17-12-05 22:13

Tak for svaret Melander.
efter din udregning burde jeg være "ædru" efter 9 timer, men kom hjem kl. 12-01 stykker og har sovet en del.. Men kører alligevel forsiktigt, da jeg skal ud og hente nogle der er til julefrokost.
Osse mange tak til jer andre..

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-12-05 22:13
Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 17-12-05 22:14

nu med disse tal, tar det 16 timer såe..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-12-05 22:14

Her har vi minsandten et kompromis
http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/alkohol.htm