/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trojan
Fra : Carg
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 17-12-05 18:38

Hej.
Jeg kørte lige et rutinetjek af computeren her. Jeg har eTrust anti-virus og jeg lod det undersøge mit C- og mit D-drev.
På C-drevet fandt programmet dette:

C:\Documents and Settings\Ejer\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\classload.jar-793fe9c2-66df2fc8.zip<GetAccess.class>

Som skulle være en Trojan siger eTrust. Men anti-virus-programmet giver mig ingen muligheder for at Cure etc.

Hvad gør jeg nu?
Kan jeg bare finde det sted hvor den ligger og slette den selv?
Eller skal jeg gøre noget helt andet?
Jeg håber nogen vil hjælpe mig, jeg er en tosse til sådan noget teknik!

Håbefulde hilsener Carg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-05 18:50

Prøv at kikke under - seneste 25 - der er et problem noget a la dit

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 17-12-05 18:53

Slet filen. Kør så endnu et check. Finder den stadig problemet er det ikke løst. Så må du komme igen, så finder vi ud af noget andet. M.v.h.

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 17-12-05 18:54

Okay jeg kigger i den anden tråd også så.
Jeg kørte et tjek med en gratis spyware-scanner. Den fandt dette her i stedet???

Trojan.Win32.FTP Attack

Er det så en mere eller hænger de sammen?

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 17-12-05 18:55

Der kan altså ikke ske noget ved at jeg prøver at slette den? Ingen ubehagelige overraskelser, andet end at det ikke virkede?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 18:56

Nix. Slet den bare.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-05 19:16

Jeg ville nu også prøve www.spywarefri.dk og lige kikke forbi www.arlet.dk som der også står i den anden tråd

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 19:19

Ja Norsted1, men først når det viser sig nødvendigt. Ingen grund til at skyde Gråspurve med kanoner.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-12-05 19:29

Trojaneren kan ikke gøre skade i din Java cache, men den skal da væk. Gå i Start/Kør - kontrolpanel/andre indstillinger i kontrolpanel/Java. Klik "delete files" (slet filer). Så er den helt væk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-05 20:43

de fleste trojanere - orme osv slæber alt muligt snavs ind - også det der er gået forud så det kunne komme ind - så en hijackthislog hentet hos www.arlet.dk - eller www.spywarefri.dk der sendes ind renser din pc for alt muligt så du er sikkert kørende igen -

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 09-03-06 19:49

Har du fået løst dit problem?

Godkendelse af svar
Fra : Carg

Dato : 16-04-06 23:02

Tak for svaret arne.jakobsen.