/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Min Firewall blokerer min mail
Fra : tofle
Vist : 731 gange
500 point
Dato : 17-12-05 12:43

Har lige fået ny computer med Norton antivirus. Men den der personlig firewall blokerer på en eller anden måde sådan at min mail ikke duer. Hvis jeg slår personlig firewall fra et øjeblik kan jeg både sende og modtage mails.
Jeg har prøvet at trykke konfigurer og sætte firewallen til lav - men det hjælper ikke.

Hvad gør jeg ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-12-05 12:47

du skal indstille i norton hvilken mail adresse der må tillades

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-05 13:09

If you are using a firewall, it may block access to the Internet features of Norton AntiVirus and prevent receipt of email messages.

You can temporarily turn off email protection and attempt to download your email messages again.

To temporarily turn off incoming email protection:

At the top of the main window, click Options.
If a menu appears, click Norton AntiVirus.
In the Options window, under Internet, click Email.
Uncheck Scan incoming Email.
Click OK.
Download your email messages.
Check Scan incoming Email to turn email protection back on.
Your email client may have timed out. Make sure that timeout protection is enabled.

If you continue to experience problems downloading email messages, turn off email protection.

To turn off email protection

At the top of the main window, click Options.
If a menu appears, click Norton AntiVirus.
In the Options window, under Internet, click Email.
Uncheck Scan incoming Email.
Uncheck Scan outgoing Email.
Click OK.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 17-12-05 16:58

Den blokerer også MSN og netbank og deslige

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-12-05 00:39

Hvorfor tror du at det er norton der også er skyld i dette, virker MSN og netbank og deslige da, hvis du slår norton fra?
Hvilket styresystem og postprogram?
Har du prøvet at afinstallere og igen installere Norton.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 18-12-05 10:07

Ja MSN og lign. virker hvis man slår dendel der hedder personlig firewall fra. Er den til "fryser" programmerne bare.
Styresystemet er xp pro. og mail er outlook....
Jeg har ikke af og geninstalleret, da det er en helt ny computer, så hvis der er noget i vejen skal DELL informeres og komme og udbedre.
Ville bare lige høre om det bare var en lille "dims" der skulle sættes på en anden måde, for at det virkede igen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 18-12-05 13:13

Det er jo synd, hvis du skal afinstallere Norton, og vælge et andet program, da jeg syntes det er et godt og stabilt antivirusprogram, der altid har virket perfekt til mig.
Er det forstået rigtigt at det er en helt ny computer med Norton installeret fra start.
Du har vel opdatet Norton, og scannet hele din computer, for der er da noget der tyder på en virus/spy der driller?

og mail er outlook.... hmm, Outlook Express eller Outlook Det er jo 2 forskellige postprogrammer.
Er det Norton Internet Security eller Norton AntiVirus ?
Du kan roligt tage alle indstillinger i Norton og trykke: page defaults, da det er disse der virker bedst, og ikke burde give problemer.
Angående MSN:
Options /internet worm protections/program controls
Hvis Microsoft MSN Messenger er vist her, skal den stå som: Permit All(Tillad altid)
Hvis ikke, så dobbeltklik på den og rul til Permit all, og klik ok og igen ok.
VH Palle Hansen
NB: Dell har formodentlig en gratis support, som du kan ringe/skrive til, og de må da kende problemet?

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 18-12-05 17:07

Hej Palle
Ja det er rigtigt forstået at det er en ny computer med Norton installeret på forhånd. Og det er Norton Internet Security der er på. Mit mailprogram er outlook express. Nortonnen er opdateret og har kørt en virusscan - uden at finde noget somhelst.
Dell har en gratis support, jeg ville bare lige vide om jeg herigennem fik et råd om bare lige at gøre sådan eller sådan
Men det er åbenbart lidt mere indviklet. Så jeg må have fat i Dell.

Tak for din tid - fordi du gad - hermed points´ne.

Glædelig jul

Godkendelse af svar
Fra : tofle

Dato : 18-12-05 17:08

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-12-05 23:00

Selv tak.
Men som du siger er det lidt mystisk, men vend tilbage hvis dell ikke løser opgaven.
VH Palle Hansen