/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
hvem finder hvor vandskaden er?
Fra : eltigro
Vist : 1031 gange
100 point
Dato : 17-12-05 11:19

Hej
Hvad hedder personen som finder frem til hvor en vandskade er før den bliver lavet af vvs mand?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-12-05 11:36

TAKSATOR...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-12-05 11:37

Sludder og vrøvl.
Det gør din VVS mand, eller ham du bliver henvist til, af dit forsikrings selskab

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 17-12-05 11:37

nej da. taksator er forsikringsselskabets mand, og han er den første der skal se det selvfølgelig, men der er en profession, som finder frem til hvor præcis vandudledningen sker

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-12-05 11:51

Det er typisk et VVS firma der kan ved hjælp af infrarød søgning kan lokalisere skaden.
Spørg den lokale om han kan eller søg på nettet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-12-05 11:56

Men ellers er det lige et job for taksatoren da han for alt i verdenen ønsker skaden stoppet. Han finder en der kan ordne det "lille" problem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-05 12:13

Det kommer lidt an på hvor du tror skaden er, er det i de udvendige rør, kloark/vandrør, er det her hos os firmaet "Køster", de kommer med slanger påført et videokamera, denne film bliver så vist til taksatoren. Er det indvendigt, kommer der en gut, henvist fra forsikringsselskabet, med måleudstyr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-05 12:15

Ovennævnte ved jeg efter hele 5 vand/rørskader

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-05 12:16

Nemlig - ring til forsikringsselskabet..........så vil de fortælle hvad der skal gøres.
Men det fritager dig ikke for at forsøge at stoppe skaden ved evt. at lukke for diverse vandhaner.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-12-05 12:58

Alt efter hvor i landet: Thy Lækagesporing.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-12-05 13:09

Hej, tror det bedste er, at du taler med din forsikring, da det ikke er sikkert, de vil betale, hvis det er et firma, du selv ringer til.
De skal først godkende, den/det firma, der skal finde/rette fejlen.
Ellers kan du komme til at stå med en temmelig dyr regning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-05 13:21

sofus.dk, vi er desværre blevet så garvede udi rørskader, at vi selv de sidste gange har kunne se om det var en udvendig rørskade, så har vi bare ringet til Køster Tv-inspektion, vi har aldrig haft problemer med forsikringsselskaberne, og vi har prøvet flere, vi har haft problemer med en enkelt taksatorer, men han gik heldigvis på ferie, så vi fik en anden, vi har til gengæld haft store proplemer med en VVS-mand, hvor vi til sidst henvendte os til
teknologisk institut, som gav os ret, i at det var noget møj der var lavet, han er så ikke VVs'er mere, hans aut. blev
simpelthen taget fra ham, og rørskaden blev udbedret af en anden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-05 13:21

Faktisk har forsikringsselskaberne været glade for, at vi selv tog affærde, så skaden kunne blive udbedret hurtigst muligt

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-12-05 13:28

Nordsted1,,helt enig.
Men det kommer lidt an på forsikrings selskabet.
Nogle kan simpelhen afvise at betale, selom jeg tror der er langt mellem de tilfælde
Angående at stoppe/begrænse skaden, så hurtigt som muligt, er det helt ok, det står der også i enhver forsikring police, gjorde det selv efter sidste storm.
Men kontaktede så derefter forsikringen, som så godkendte firmaet.

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-05 21:05

Det du spørger om, hedder en lækagesøger.
De mest præcise, kørte ud fra atomforsøgsstationen i Risø.
Der blev brugt radioaktive isotoper, med en meget kort halveringstid.
De blev så blandet i vandet, hovedsaligt på radiatorsiden, og blev sporet med en geigertæller. Altid indenfor ca.10cm,
blev lækagen sporet, af en LÆKAGESØGER.
Hilsen Keldd (Blik og Rør)

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 17-12-05 23:32

prøv under google med en søgning f. eks. lækagesøgning

http://www.google.dk/search?hl=da&q=L%C3%86KAGES%C3%98gning&meta=

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 17-12-05 23:33

prøv under google med en søgning f. eks. lækagesøgning

http://www.google.dk/search?hl=da&q=L%C3%86KAGES%C3%98gning&meta=

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 17-12-05 23:33

prøv under google med en søgning f. eks. lækagesøgning

http://www.google.dk/search?hl=da&q=L%C3%86KAGES%C3%98gning&meta=

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-05 23:52

Det ville jo være rart om eltigro kunne forklare lidt mere om vandskaden.

En vandskade kan jo være andet end et utæt vandrør.

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 18-12-05 10:44

Hej venner,
tak for jeres råd og svar.
Vi har slukket for vandet i weekenden og kontakter så forsikringsselskab mandag morgen. De kan åbenbart ikke sende en person ud i weekenden

Point til Keldd for lækagesøger, selvom jeg mente der også var et andet navn (geisolog..gejslog...???)
God jul hvis vi ikke tales ved siden.

Godkendelse af svar
Fra : eltigro

Dato : 18-12-05 10:45

Tak for svaret Keldd. og god jul.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-12-05 10:52

Selvtak eltigro, og held og lykke.
Når først lækagen er sporet, af lækagesøgeren, laver VVS'eren lækagen.
Han vil i dag, i de fleste tilfælde være den samme person.
Ja, og god jul til alle.
Hilsen
Keldd........