/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
zitech s-video (NTSC - PAL)
Fra : ivanovic1
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 11-11-02 09:29

Hej Alle

Har lige købt en Zitech 406 bærbar der undrestøtter s-video.

Når jeg tilslutter computeren til fjernsynet kommer den kun op i sort/hvid. Har prøvet alt både at sætte opløsningen ned at installere den nye skærm driver og at konvertere s-video om til et almindeligt stik.

Mit bud på hvad der er galt er at jeg skal skifte fra NTSC til PAL ved bare ikke lige hvor man gør det, har prøvet det ved at højreklikke på skrivebordet og vælge Egenskaber-Indstillinger-Avanceret og så under de forskellige faneblade men uden held, der er ingen steder hvor man kan vælge mellem NTSC og PAL. Er der nogle der har en ide om hvor det så kan være, eller hvad jeg kan gøre.

Her er en beskrivelse af computeren: Zitech Notebook 406H&N, 14.1" TFT, Pentium4 2.0 GHz, 256 MB DDR RAM,20 GB HDD, Floppy, 8X DVD-ROM/CD-RW Combo, Modem, 10/100 LAN,WinXP Home DK, XGA 1024x768, 64 MB integreret grafikkort (kan ses på www.zitech.dk).

Med venlig hilsen

Ivanovic1

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 11-11-02 10:16

Har lige snakket med en fra Zitech support, han siger at det ikke er muligt at skifte mellem PAL og NTSC på bærbaren, er der nogle der muligvis kender et program som der kan gå ind og gøre det?

Hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : polles

Dato : 11-11-02 11:53

Jeg ville starte med at identificere skærmkortet og så gå ind på producenten´´s hjemmeside og finde nogle bedre drivere.
Jeg har ikke kunne se via Zitech´s side hvilket skærmkort det er.
har du prøvet med en scart-konverter ???

Jeg kan også huske at førhen når folk havde bøvl med deres psx 1 ( kun sort/hvid) så kunne man købe et kabel som både var til ntsc/pal.

Ellers har du jo mulighedden for at skiftet dit tv ud ( lol ) joke
hvilket tv er det du har og hvormange indgange ???

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 200 point
Dato : 12-11-02 01:43
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-11-02 09:39

> Når jeg tilslutter computeren til fjernsynet kommer den kun op i
> sort/hvid. Har prøvet alt både at sætte opløsningen ned at installere
> den nye skærm driver og at konvertere s-video om til et almindeligt
> stik.

Dit fjernsyn skal understøtte RGB. Gør det ikke det, skal du have fat i
sådan en fætter her: http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50365.HTM

Kommentar
Fra : bruchle

Dato : 07-12-02 03:56

Gå ind under:
indstillinger
kontrolpanel
skærm
indstillinger
avanceret (knap i nederste højre hjørne)
skærmenhed

og så kan du der vælge pal/ntsc m.m.

Men det kan også være fordi, der er knækket en lille pind, i det lille runde s-vhs stik du sætter til computeren.
Hvis din pc kun kan sende ntsc ud, er det ikke et stort problem, da alle nyere (under 4 år), og bedre tv over 28" uden problemer kan vise NTSC.

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 06-01-03 12:39

Tak for svaret technet.